SD Kaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Hoi,

Ik heb een tomtom one met een sd kaart er in.
Heb West Europa en scandinavie geuplaod van de tomtom site.
Natuurlijk een voor een, eerst scandinavie, daarna west europa.
Maar daar begonnen de problemen, de twee kaarten pasten niet op de sd kaart van de tomtom.
Ik kreeg de melding dat ik eerst ruimte moest vrij maken.
Omdat ik natuurlijk de kaart van scandinavie niet wilde weg gooien, heb ikj deze even gepakerd op mijn laptop.
Daarna scandinavie van de sd verweiderd en west europa erop.
Omdat ik toch beide kaarten wil gebruiken heb ik bij Dynabyte een sd kaart gekocht van 2 GB.
Daarna heb ik deze kaart in de tomtom geplaatst en de tt aangesloten aan de laptop.
Eerst heb ik de kaart van scandinavie naar de tt gekopieeerd, daarna de originele tt kaart in de tt en
heb ik de kaart van west europa naar de laptop gekopieeerd, daarna de nieuwe kaart met scandinavie erop weer in de tt.
Vervolgens heb ik de kaart van west europa naar van mijn laptop naar de tt gekopieerd.
Dus uiteindelijk staan bijde kaarten op de Nieuwe sd kaart (geen orginele tt kaart)
Maar jammer de kaart wordt niet door de tt herkent.
Zelf denk ik dat een en ander beveiligd is, zodat je alleen orginele tt sd kaarten kunt/moet gebruiken.
Vraag; is dit niet te omzijle, of is het een ander probleem.
Ik hoor het wel, b.v.d.

Je moet niet verwachten dat ik een of andere kenner ben maar heb hetzelfde probleem gehad.
Ik denk dat de kaart wel op de SD staat maar niet de software, wat wel al het geval is bij een kaartje van tomtom (kant-en-klaar 80 euro)

Greetz Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan