SD-kaart stelt aldoor vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een Huawei G950-U10 waarin ik een SD-kaart heb gedaan van 64Gb, waarvan slechts 6.70Gb ingebruik is

Maar regelmatig krijg ik op en aanmerkingen betreffende deze SD-kaart, in de trent van:

Geheugenkaart is plotseling verwijderd.
Wilt U de standaard opslaglocatie wijzigen

Ik maak de telefoon regelmatig schoon met Clean Master en of DU Cleaner (waaronder Power Clean en DU Speed Booster)

Wat kan ik doen daan dit vervelende fenomeen.

Ik vraag me af, zou soms die SD-Kaart van 64Gb te groot zijn voor deze telefoon?

MVG
Dukkel

Bestaat er een G950-U10 ?

Misschien eens even een poosje geen Clean Master en / of Du Cleaner gebruiken en kijken of de meldingen dan wegblijven?
Sommige van dit soort (in mijn beleving veelal nutteloze) tooltjes, sluiten bijv. enige tijd niet gebruikte apps af. Wie weet behoort daar ook de 'schijfherkenningsapp' bij die ervoor zorgt dat de SD kaart snel benaderbaar is. (Ik verzin ter plekke maar wat hoor).

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225

Heeft de grootte van die SD-kaart niet een nadelige invloed. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld niet alle geheugenplaatsen op de SD-kaart aangesproken KAN worden

Mvg
Jan

Hallo gast0225

Kun je net als de Huawei Honor, die normaliter op Android 4.2.2 (net als de Huawei G750-U10) loopt ongestraft ook Android 4.4 installeren.

Uiteindelijk maken ze beide (de Ascend G750-U10 en de Honor G750-U10) oorspronkelijk gebruik van Android 4.2.2 en zijn daarom ook beide G750-U10

Zie: http://huaweinews.com/2015/04/kitkat-on-g750-u10/

Mvg
Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je Android vraag betreft moet ik je het antwoord even schuldig blijven. Wat de geheugenkaartgrootte betreft is 64 de limiet, dus dat zou geen probleem op moeten leveren.
Begin maar eens om een week of wat die tooltjes niet te gebruiken, sterker nog, verwijder ze maar eens van je telefoon en kijk het een week of wat aan.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Het probleem van het steeds opstarten en vragen of de SD-kaart geannuleerd moest worden.

Is ontstaan door een grotere SD kaart te installeren (geformatteerd naar NTFS), dacht ik.

Maar vandaag na weer een iets kleinere kaart (16Gb) geinstalleerd te hebben die gewoon FAT32 geformatteerd was, bleek het probleem over.

Ik ga voorlopig niet meer terug naar die grote SD-kaart van 64Gb omdat me dat te veel werk is, maar ik denk dat zelfs die kaart het wel zal trekken, mits deze eveneens naar FAT32 geformatteerd is.

MVG
Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan