Standaard heeft de ace na installatie van het OS nog 85mb over meen ik. Dat is echt een lachtertje. Rooten is dus bijna noodzaak... Garantie zal geen issue meer zijn denk ik...
Mijn advies;
De Ace rooten.
SD-kaart opruimen, dus alles eraf, al dan niet tijdelijk, wat niet nodig is.
In je adresboek je contacten exporteren naar SD
EaseBackup installeren en hiermee je apps met app-data en je userdata backuppen naar sd.
Sd-kaart verwijderen en de Ace terugzetten naar fabrieksinstellingen.
SD-kaart erin, wifi instellen en aankloppen bij Google Play
SuperSu installeren
RootChecker installeren en kijken of je root gelukt is, daarna weer verwijderen.
System-app Uninstaller installeren en alle systeem apps die overbodig zijn verwijderen. Klik rechtsboven op de 3 puntjes en kies voor sort by size. Apps met daarachter "should keep" en "key module" liever niet verwijderen. Apps met daarachter "could remove" kunnen weg als je ze niet gebruikt. De app gooit de systeem-apps niet weg maar stopt ze in de trashcan. Van daaruit kun je ze weer her-installeren indien nodig...
EaseBackup installeren en de user-data terugzetten door op [user data] te klikken gevolgd door een klik op het vierkantje linksonder (restore).
Link2sd installeren en in de settings [auto link] aanvinken.
EaseBackup starten en de nodige apps her-installeren door op [restore] te klikken.
In Link2sd de apps linken naar sd. Zoek in de apps even of dat één voor één moet of met meerdere tegelijk. Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem gebruikte...
*edit*
Of je koopt de
Ace Plus van mevr. Snijworst...