SD kaart van videocamera kan ik niet leeghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

charl777

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Ik heb een SD kaart van mijn videocamera die ik niet leeg kan halen.
Het gaat om een Sandisk Extreme kaartje van 32 GB (er staat ook nog op 45 MB/s', geen idee wat dat betekent)

Ik wil eigenlijk de filmpjes gewoon backuppen, maar dat lukt me niet (weet niet zeker wat ik precies moet hebben). Dus ik kopieer dan voor de zekerheid gewoon beide bestandsmappen die op het kaartje staan: DCIM en PRIVATE

Op een gegeven moment krijg ik dan een melding:

Kan dit item niet vinden

Dit item bevindt zich niet langer in F:\backvideo\PRIVATE\AVCHD\BDMV. Controleer de locatie van het item en probeer het opnieuw.

STREAM
Aanmaakdatum: 11-9-2015 13:39

Dan kan ik 'opnieuw proberen' 'overslaan' of 'annuleren'

Ik doe maar het laatste want ik ben heel bang alles kwijt te raken.

Ik kan nog wel filmen met de camera en dus dingen wegschrijven.

Laatst bewerkt:
Dag, De kaart is dan gedeeltelijk onleesbaar en u zou toch "overslaan" moeten proberen. Hierdoor verandert de inhoud niet omdat de bestanden alleen worden gelezen. Alleen de bestandsfragmenten worden overgeslagen en het kopiëren gaat verder.

Door er foto's of video naartoe te schrijven kunnen de als verwijderd gekenmerkte bestanden worden overschreven en die zijn dan door programma's niet meer terug te halen. Een programma om verwijderde bestanden terug te kunnen halen is bijvoorbeeld Recuva. Veel andere programma's zijn uitprobeer versies en hun websites niet altijd even betrouwbaar.

Daarom: als het met Recuva niet wil dan zal er een fout in het bestandssysteem kunnen staan en zal u dat moeten controleren via Verkenner in het besturingssysteem.

Dan kan er ook nog een fysieke beschadiging zijn in het geheugen van het kaartje, deze blijft dan meestal beperkt tot een bepaalde map maar daar is dan vaak geen lees en schrijfactie meer mogelijk. Proberen te formatteren en het uitproberen hiervan zal daarover verder uitsluitsel moeten geven.

alleen de files uit map "stream" kopieeren of knippen/plakken

Ik heb wat losse files gekopieerd. Maar durf toch zo'n programma erover te gooien. Er staan heel erg waardevolle beelden op. Ik ben al bij de winkel geweest waar ik de camera heb gekocht. Die vertelden mij dat ze het wel willen proberen maar ook geen garantie kunnen bieden dat het goed gaat.
Dus ik durfde het niet.
Heb nu in ieder geval nog beelden die ik dan op de camera zelf kan bekijken..

Had "vrougah" een camera waarbij je wel van alles kon doen met de geheugenkaart via de camera en USB maar niet via een kaartlezer, een soort beveiliging vermoede ik, ben er nooit achter gekomen.
Was ook niet interessant want zo ging het ook, camera inmiddels weggeven.

Nou dan zoek ik het kabeltje er eens bij, wie weet helpt het. Is het proberen waard;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan