SD kaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
SD kaart werkt niet meer

Ik heb een vreemd probleem... ik heb een Sandisk SD kaartje van 128MB, dat ik gebruik in mijn PDA.

Werkt uitstekend, maar er is één klein probleem.... als ik het kaartje mbv een cardreader probeer uit te lezen, wordt het hele kaartje niet herkend. "please insert disk" is de standaard reactie.
Ik heb diverse cardreaders geprobeerd, maar geen van allen werken. Vreemd, want het kaartje werkt zonder problemen in mijn PDA... wat is er aan de hand?

Laatst bewerkt:
Misschien onjuist geformatteerd? Heeft PDA geen eigen bestandssysteem ofzo?

Nee, PDA gebruikt volgens mij gewoon FAT. Maar opnieuw formatteren lukt dus ook niet, omdat het kaartje niet toegankelijk is. Op mijn PDA kan ik hem niet formatteren.

Ik heb ook Norton DiskDoctor en Diskeeper er al op losgelaten om het kaartje te checken op fouten, maar omdat het ding niet toegankelijk is kan ik er niets mee.

Update: ik heb het programmaatje Pocket Mechanic geinstalleerd, waarmee mijn PDA funtionaliteit krijgt zoals het configuratiescherm van Windows. Low Level format ("snel" formatteren, ofwel alles deleten) lukt wel, maar logical format nog steeds niet... :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan