SD kaart wordt niet herkend door windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingemannetje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2016
Ik heb een computer gekoccht met daarop windows 10.

Ik stopte een SD kaart van mijn Canon fotocamera in de kaartlezer, maar de computer herkend hem niet.
Heb het stuurprogramma opnieuw geinstalleerd, maar nog niets.
Weet iemand hier een oplossing voor.

Laatst bewerkt:
Als eerst eens kijken bij apparaatbeheer of hij daar herkend wordt.

Ik heb gekeken bij apparaatbeheer. Daar kan ik de SD kaart niet vinden. Wel reageert de computer op het kaartje doordat er een lichtje gaat knipperen als ik de kaart er in steek.
De kaart is wel al plus minus 12 jaar oud, maar hij werkt wel in het fototoestel. Wel wordt het fototoestel herkend als ik die aansluit op de computer met dezeflde kaart op een USB aansluiting. Maar ik heb de ervaring dat als ik fototoestellen aansluit op de computer ,deze steeds defect raken. Daarom ben ik daar een beetje huiverig voor. Misschien moet ik een nieuwe kaart kopen?

Werkt een ander kaartje wel op je computer (bijv. een Micro-SD (in een SD-Adapter))? Anders moet je tóch nog even kijken wat apparaatbeheer zegt onder de kopjes "Draagbare Apparaten", "Schijfstations" en/of "Andere apparaten".

Als er ergens een geel driehoekje met een uitroepteken erin staat dan moet je daar even op dubbelklikken en naar het tabblad stuurprogramma gaan. Vanaf daar kun je kiezen of je het stuurprogramma wilt bijwerken, verwijderen, of het vorige stuurprogramma kunt installeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog eens bij apparaatbeheer gekeken. Helemaal uitgevouwen. Maar er staat nergens een vraagteken, dus alles werkt zoals het hoort denk ik dan.
Ik heb geen andere kaart. die kan ik dus ook niet uitproberen.
Of de kaart op een andere computer werkt moet ik nog uitproberen als daar een gelegenheid voor is

Heb je een ander usb opslagmedium nu ook aangesloten?
Verwijder die eens netjes en sluit de SD aan.
En werkt de kaartlezer met een andere SD kaart? (werd al gevraagd..)
Ik heb zo een situatie wel eens meegemaakt , nooit opgelost.

Inmiddels is mijn probleem nog niet opgelost. Zal eens naar de winkel gaan waar ik de computer heb gekocht met dezelfde vraag.

Hopelijk krijgen ze daar meer antwoorden op de vragen die ze je stellen ... icon_mrgreen.gif

Ik heb geen andere SD kaart
Ik heb wel andere USB opslagmediums aan gesloten. die zal ik eens er uit halen en dan alleen de kaart erin steken.
Ben inmiddels bij de verkoper geweest.
die zegt dat het gewoon moet werken,verder kon hij niets voor mij doen.

In schijfbeheer is de kaart ook niet zichtbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is alvast geen gunstige evolutie.

Wordt de SD-kaart herkend op een andere PC ?

Of de kaart op een andere computer werkt moet ik nog uitproberen als daar een gelegenheid voor is

Ben inmiddels bij de verkoper geweest.
die zegt dat het gewoon moet werken,verder kon hij niets voor mij doen.

Uiteraard heeft hij jouw kaart op een aantal PC's getest ... met welk resultaat ?

De verkoper,tevens de eigenaar zei tegen mij dat hij de kaart niet kon testen. toen ik weer buiten stond dacht ik pas na over hoe raar dat eigenlijk was,die reactie van hem.
ik ga volgende week weer terug met de vraag waarom hij de kaart niet testen kan.

Vreemd verhaal, is de kaartlezer überhaupt wel aangesloten? De eigenaar van de pc-winkel kan toch zeker je laptop openen en controleren?
En heeft toch zelf wel een sd kaartje waarmee hij kan testen?
Het is toch wel een koosjere winkel zeker?
Heb je dit topic zelf de status 'opgelost' gegeven?

Laatst bewerkt:
Nou,of die winkel koosjer is?? Daar begin ik aan te twijfelen. ik hoop maar dat mijn computer heel blijft, want anders vrees ik het ergste.
in ieder geval vast bedankt voor de reacties tot nu toe van allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan