SD-kaart wordt niet meer herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandkasteel

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Dag Helpmij-ers!

Sinds ik gisteren 's nachts mijn telefoon aan de oplader legde kreeg ik constant meldingen "SD kaart verwijderd. plaats een nieuwe."
De telefoon is een Sony Experia M. Ik heb al geprobeerd om de SD-kaart eruit te halen en opnieuw erin te stoppen. Ik heb het toestel al verschillende keren opnieuw gestart maar de melding blijft zich voordoen.

Toen ik deze SD kaart in mijn laptop heb gestoken kreeg ik het standaard geluid te horen wanneer er verwisselbare media wordt verbonden.
Bij de weergave van de verwisselbare opslagmedia was deze echter niet te zien.

Toen ik mijn laptop opnieuw opstartte (met het SD-kaartje er nog in) kreeg ik het volgende te zien: SDprobleem.png
wanneer ik hier vervolgens op klik gebeurt er niks en verschijnt de melding "plaats een schijf of een ander geschikt medium in SDHC (D:).

Wanneer ik met mijn rechtermuisknop op het icoontje van SDHC klik staat de optie formatteren er wel bij, maar wanneer ik dit probeer te doen krijg ik na een halve seconde al de melding dat het formatteren niet voltooid kan worden.

Weet iemand of ik hier nog iets mee kan?
Of is het slimmer om een nieuw kaartje te kopen?

Ik denk dat het hoe dan ook verstandiger is om een nieuw kaartje te kopen.

Uit het formateerverhaal begrijp ik dat je niet wil pogen data te herstellen? Indien je inderdaad geen data wil redden, dan kan je proberen een low level format toe te passen, iets wat nog wel eens wil helpen maar dan ben je gegarandeerd je data kwijt. Hoe dan ook zou ik het SD-kaartje niet meer vertrouwen ;)

Ik denk dat het hoe dan ook verstandiger is om een nieuw kaartje te kopen.

Uit het formateerverhaal begrijp ik dat je niet wil pogen data te herstellen? Indien je inderdaad geen data wil redden, dan kan je proberen een low level format toe te passen, iets wat nog wel eens wil helpen maar dan ben je gegarandeerd je data kwijt. Hoe dan ook zou ik het SD-kaartje niet meer vertrouwen ;)

Dankjewel voor het snelle antwoord.
Ik ga jouw methode voor een low-level format proberen.
Dat ik m'n data dan kwijt raak is geen probleem.

Helaas heeft een low-format niks uitgehaald. Hetzelfde probleem doet zich nog steeds voor.
Het kaartje wordt niet herkend in mijn verkenner tenzij ik mijn laptop opnieuw start.
Toch bedankt voor je antwoord.

:D Kijk maar ook even op jouwe SD kaart links is een zeer kleins schakelaar die kan je schuiven naar beneden of naar boven enz.. en ALS maar die op lock positie staat dan kan je kaart helemaal niet formateren of bestanden welke zijn aanwezig wijzigen enz..

Tip van -->> http://www.sd-kaart.nl/sd-kaart-foutmeldingen-en-errors <<-- kijk ook gedeelte Kan het formatteren niet voltooien
SD-Card-Lock-Switch.jpg Mocht je kaart na dat ook niet openen en inhoud bekijken dan is echter beschadigd, gooi maar die weg !

Laatst bewerkt:
ik ben het eens met ROYONIX. Als dat niet werkt kan je de SD-kaart weggooien, tenzij je er nog garantie op hebt ;) (2 jaar garantie volgens Europese Wetgeving!)

:D Kijk maar ook even op jouwe SD kaart links is een zeer kleins schakelaar die kan je schuiven naar beneden of naar boven enz.. en ALS maar die op lock positie staat dan kan je kaart helemaal niet formateren of bestanden welke zijn aanwezig wijzigen enz..

Tip van -->> http://www.sd-kaart.nl/sd-kaart-foutmeldingen-en-errors <<-- kijk ook gedeelte Kan het formatteren niet voltooien
Bekijk bijlage 214785 Mocht je kaart na dat ook niet openen en inhoud bekijken dan is echter beschadigd, gooi maar die weg !

Ik heb de lock optie inderdaad gezien, en zelfs nog een ander kaartje gebruikt om te kijken of mijn micro-SD kaartje daar wel in werkt, maar ook dit mocht helaas niet baten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan