SD kaart wordt niet meer herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter MAV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MAV

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Gisteren heb ik mijn telefoon geroot. Sindsdien wil mijn Galaxy SII de externe SD kaart niet meer herkennen. Ik krijg de melding dat de kaart verwijderd is.
Zojuist met een kaartlezer gekeken of de SD kaart het doet. Dit was geen enkel probleem. De data heb ik maar even gebackupt en vervolgens de kaart geformatteerd (snel). Dit levert helaas niets op.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Hallo MAV,
Volgens mij moet je de functionaliteit van een SD kaart bij een geroote telefoon nog herstellen met een applicatie. Ook volgens de tekst op deze site plus een voorbeeld hiervan: http://www.androidpit.com/how-to-fix-sd-card-problem-on-kitkat

Ik heb mij er in verdiept omdat Android 4.4.2 KitKat de opslag op SD kaart niet meer ondersteund maar via "geheugen vrijmaken" in het menu en een USB kabel naar de computer kan ik er nog voldoende naartoe schrijven. Sommige applicaties zullen een, voor ontwikkelaars voorgestelde, code krijgen waardoor ze toch mogelijkheden tot externe opslag op SD kaarten hebben.

Is het niet mogelijk om de root weer ongedaan te maken? Soms kan dat. In dit geval kan je wachten op een oplossing hiervoor of je behelpen. Probeer anders de op Internet voorgestelde methodes, om toegang te krijgen bij geroote systemen op eigen risico. Let op de kwetsbaarheid en toestemmingen welke daarbij van toepassing zijn. Gegevens kunnen door kwaadwillenden van de telefoon gestolen worden gedurende deze processen.

Snel formatteren lijkt mij niets anders als wissen. Het bestandssysteem blijft dan de zelfde. Dit is het probleem trouwens ook niet. Bij het rooten is het systeem ontdaan van allerlei beperkingen die je weer zal moeten invullen met speciale applicaties. Corrigeer me als ik het verkeerd heb. Succes.

Hé Alfred 2, dank voor je antwoord.
Ik draai op het moment ICS (4.1.2). De app die ze aangeven in het artikel is dus niet compatible. Het probleem is ook net iets anders. Blijkbaar herkent mijn telefoon de SD kaart helemaal niet. Hij blijft m ejecten.

Ik kom op fora allemaal commentaar tegen over de juiste sd kaarten. Het is een Samsung kaart dus dat moet wel goed zitten.

Ik ga nu eerst maar eens een andere ROM erop gooien, hopelijk ligt het daar aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan