SD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
230
Dit is al de tweede keer dat dit gebeurt:
Ik stop een 2 Gb SD-kaart in de kaartlezer van mijn laptop. Vervolgens krijg ik de vraag om te formatteren. Ik kies voor snelformatteren. Na enige tijd krijg ik de melding dat het formatteren niet voltooid kan worden. Daarna is de kaart niet meer toegankelijk (beschadigd) Na de eerste keer heb ik een andere kaart gekocht. Zelfde probleem..Wat moet ik daar nu mee?! Hoe kan ik de kaart nu weer herstellen of gebruiksklaar maken? Snap er niets van!
 
Ik zou het niet via Windows Formatteren maar met een ander programma zoals bijvoorbeeld Flash Format

Beter is om zo'n kaart in de camera zelf te formatteren.

Wat ik me afvraag is waarom wil je eigenlijk formatteren ? Nieuwgekocht zijn ze gewoon meteen te gebruiken.
 
Dit is al de tweede keer dat dit gebeurt:
Ik stop een 2 Gb SD-kaart in de kaartlezer van mijn laptop. Vervolgens krijg ik de vraag om te formatteren. Ik kies voor snelformatteren. Na enige tijd krijg ik de melding dat het formatteren niet voltooid kan worden. Daarna is de kaart niet meer toegankelijk (beschadigd) Na de eerste keer heb ik een andere kaart gekocht. Zelfde probleem..Wat moet ik daar nu mee?! Hoe kan ik de kaart nu weer herstellen of gebruiksklaar maken? Snap er niets van!

Na enige tijd krijg ik de melding dat het formatteren niet voltooid kan worden. Daarna is de kaart niet meer toegankelijk (beschadigd) Na de eerste keer heb ik een andere kaart gekocht is de kaart nu weer = Dus je stopt een gloednieuwe kaart in je kaartlezer
en hij kom er beschadigd weer uit . ik denk dat er iets mis is met je kaartlezer
 
Na enige tijd krijg ik de melding dat het formatteren niet voltooid kan worden. Daarna is de kaart niet meer toegankelijk (beschadigd) Na de eerste keer heb ik een andere kaart gekocht is de kaart nu weer = Dus je stopt een gloednieuwe kaart in je kaartlezer
en hij kom er beschadigd weer uit . ik denk dat er iets mis is met je kaartlezer

Ik weet niet welke melding je krijgt als je naar FAT32 formatteert.
Ga dit ook niet proberen :cool:
 
Ik heb geformatteerd omdat ik de vraag kreeg. Dacht dat dat moest.
Later heb ik het nog eens gedaan via DOS prompt. Hij voltooid het formatteren wel maar geeft aan dat een deel is beschadigd. Daarna kan ik de kaart nog steeds niet gebruiken.
Kan de kaart hersteld worden????
 
Yep, dat heb ik gedaan.
Als ik hem daarna weer in de cardreader stop, krijg ik steeds de vraag om te formatteren.
Als ik nee zeg, doet ie gewoon niks. Kom hier dus niet verder mee.
 
Maar werkt de kaart dan wel in de camera ?
In dat geval is er niets met de kaart aan de hand, maar moet je de fout in de cardreader zoeken.
Probeer jouw kaart eens in een andere cardreader. Bijvoorbeeld bij de buren of bij familie.
 
Ik kan er foto's op maken inderdaad. En op de camera terugkijken maar zodra ik de kaart in de cardreader stop, wil ie eerst geformatteerd worden. Het vreemde is dat ik met andere kaarten van de camera's geen problemen heb.
 
hhmmm.. maar in het begin zeg je dat dit al de tweede keer is, dat je problemen hebt met een kaart.

Heb je de kaart al in een andere reader geprobeerd ?
 
Ik heb geen andere reader bij de hand.
Het is id 2 x voorgekomen met een splinternieuwe 2GB kaart.
Dezelfde die in een TomTom zit. mijn gebruikte kaarten van dezelfde
soort doen het wel gewoon. En het rare is dat ik onlangs een digi
camera heb gekocht met een ander type kaart en die doet het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan