SD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerhay

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2007
Berichten
14
Ik heb een SD kaart van 4 gb gekocht, ultra II (15mb/s) van sandisk. Ik stak deze kaart voor de eerste maal in mijn digitale fototoestel. deze gaf onmiddellijk aan om de kaart te formateren, echter valt mijn camera steeds uit na één minuut formateren. Vervolgens probeer ik om de kaart te formateren via een kaartlezer op mijn computer. Het duurt een half uur eer ik de kaart als een partitie in deze computer te zien krijg, en als ik dan rechts wil klikken op deze partitie hangt mijn computer vast voor een uur. Het rechts klikken gaat dus niet. Ook het menu bestand kan ik niet opvragen. Ook het schijfbeheer lukt niet. de computer heeft dan een half uur nodig eer de partitie erin voor komt, en vervolgens kan ik enkel de stationsletter wijzigen. Ik heb dit getest onder vista en xp. Iemand een andere suggestie wat ik kan proberen?
 
Kaart terug brengen? Heb je dat ook met andere sd kaartjes en je camera?
 
Kaart terug brengen? Heb je dat ook met andere sd kaartjes en je camera?

nee, nog nooit voor gehad, maar normaal formateer ik die dingen eerst in mijn computer, is wel de eerste keer dat ik een 4 gb kaart gebruik in mijn camera, die duidelijk wel te groot is.
 
Kennelijk is er iets met het kaartje niet goed. Een pc zou deze meteen moeten herkennen. Neem aan dat de cardreader of intern is of op een USB 2.0 poort aangesloten is.
 
Kennelijk is er iets met het kaartje niet goed. Een pc zou deze meteen moeten herkennen. Neem aan dat de cardreader of intern is of op een USB 2.0 poort aangesloten is.

via een externe usb card reader
 
Op USB 2.0?

Ook op een andere pc geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan