sd kaartlezer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
beste ,

ik had voordien een acer aspire m1641 desktop pc
nu wil ik deze weg doen om dat die te traag begint te gaan en heb nu een nieuwe zelf samengestelde pc .
uit de acer heb ik de kaartlezer uitgehaald om dan in men nieuwe in te bouwen ...

maar het probleem is hem nu : hij is aangesloten maar de usb poort die erop zit werk maar zoals bv de SD kaart enzo die leest hij niet
als ik kaart insteek gaat er wel een lichtje branden op de kaartlezer maar voor de rest komt er niks van

kan er mij iemand mee helpen ?

model kaartlezer : acer: CR.10040.002 , IO : GLF-680-070-126

dank u
mvg

laat eens een foto zien van de aansluitkabeltjes en een foto van hoe jij het aangesloten hebt op je nieuwe pc.

Volgens mij moeten er voor dergelijke multicard readers drivers geinstalleerd woren.

Soms enig idee waar ik goede driver voor deze reader kan vinde ? Heb er al 2 geprobeerd maar was geen succes

Die driver zit gewoon ingebakken in Windows, dus dat is onzin. Je kunt de driver dus ook niet vinden op de site van Acer.....

De enige driver die wel van belang kan zijn is die van je chipset. Heb je die geïnstalleerd?

Ni da ik weet ? Zit die dan op die cd bijgeleverd van moederbord ? Of moet ik die van oudepc op nieuwe installere dan ?

Net gekeken .. Chipset drivers geinstalleerd .. Wat nu ? Waarom werk die niet ? Mvg

IMG_0462.jpg
IMG_0464.jpg
IMG_1.jpg
IMG_.jpg

en de fiche van de kaartlezer in de blauwe aansluitingen op het moederbord he ?
mvg

ja, je moet zo'n blauwe aansluiting hebben waar USB op staat ;)

Ok, dus dit hebben we in ieder geval kunnen uitsluiten, je kaartlezer is gewoon goed aangesloten. Heb je hiervoor eigenlijk ooit problemen gehad met je kaartlezer?

Ervoor ging hij prima .. Nu gaat net de usb .. En kaart erin en lichtje gaat aan precies da die ni wilt afleze .. Zijn er geen drivers voor nodig ? Zoja welke enzo ? Dank u

Windows pakt de drivers altijd automatisch. Hoe wordt de kaartlezer aangegeven in apparaatbeheer? Heb je al een andere SD-kaart geprobeerd?

Zou het kunnen dat de acer kaartlezer usb 2.0 is en de aansluiting op moederbord usb 3.0

nee, een usb3.0 header op een moederbord ziet er heel anders uit.....

In welke onderverdeling kan ik deze vinden bij apparaatbeheer en hoe zou deze genoemd zijn ?

Deze is beschreven als ;
Generic usb cf reader usb device
Generic usb ms reader usb device
Generic usb sd reader usb device
Generic usb sm reader usb device

ok, dus de drivers zijn gewoon aanwezig volgens apparaatbeheer. Heb je nu al eens (zoals ik al eerder geopperd heb) een andere geheugenkaart geprobeerd?

Dan vrees ik dat er toch iets kapot is aan je kaartlezer.

Ik heb dit probleem ook wel eens gehad, en heb toen de kaartlezer helemaal open geschroefd. Bleek een metalen contactje niet geheel functioneel meer te zijn: de 2 stukjes metaal raakten elkaar niet meer aan na het plaatsen van de SD-kaart. Ik heb dit toen kunnen oplossen door het stukje metaal weer een beetje te buigen.
Dit is overigens geen garantie dat dit probleem ook bij jou speelt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan