SD memory card wordt niet meer herkent na virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ishilde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Hallo,

Mijn 2GB SD kaart is op iemand anders' computer geinfecteerd geraakt met een een zg backdoor virus. Totdat ik het virus middels de virusscan op de computer verwijderde kon ik nog steeds de foto's opslaan op de computer. Als ik nu de camera of de SD kaart aansluit lijkt deze leeg te zijn en worden de foto's en het camera programma niet meer herkend. Op de camera zijn de foto's nog steeds terug te zien en ook kan ik nog steeds foto's maken. De SD kaart en de computer zijn momenteel virus vrij, maar ik kan dus geen foto's opslaan.. Iemand enig idee hoe ik bij mijn foto's kan komen?

Hartelijk dank alvast!!!

Als je formatteerd ben je wel de foto's kwijt die er nog opstaan. Maar wil je dat doen dan kun je volgens mij het beste formatteren via de camera.
Kun je wel via verkenner bij je kaart komen?

Oh , kun je de camera aansluiten aan je computer? Dus met het kaartje in de camera? Misschien kun je dan nog bij je foto's. Formatteren kan altijd nog.

Laatst bewerkt:
Het rare is dat hij de SD kaart wel herkent maar zegt dat hij leeg is... Dus het DCIM programma, wat de camera is, bestaat ineens niet meer :-s

Dat DCIM is geen programma, maar een folder waar je foto's instaan.

Kun je je camera ook rechtstreeks via usb ofzo aansluiten?

Kijk.. dat bewijst maar weer hoe groot mijn computerkennis is ;) Kan idd de camera via usb aansluiten maar dan bestaat DCIM niet..

Haha nee dat is dus het probleem... Daar kom ik vanuit de computer niet bij! Dus kan ze niet opslaan, niet bewerken... niets :-s

Je kunt nog proberen via een file-recovery programma om je foto's terug te halen. Wil dat niet dan blijft volgens mij alleen nog formatteren over.

Kijk hier maar even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan