Sd-ram Conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

balboa

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Hallo luitjes,

Ik heb momenteel 1 reep van 256 & 1 van 128 mb SD-RAM

Maar ik haal ze eruit, en stop er een 512 SD-RAM erin start mijn computer op, hij start op maar mijn monitor blijft uit!

Ik stop 256 & 512 Erin en start op kan in bios( @ bios geeft hij meer memory aan! ) etc komen, maar als hij windows gaat laden krijg ik een error! Iets met System32\ntfs.sys ofzo ...

Nou is mijn vraag kan mijn PC dit wel aan? Of is de Memory gewoon kapot?

Number of CPUs 1
Name Intel Pentium III
Code name Katmai
Specification Intel Pentium III 500 MHz
Family/Model/Stepping 673
Extended Family/Model 0/0
Package Slot 1 SECC2 (0h)
Core Stepping kC0
Technology 0.25um
Instructions Sets MMX, SSE
Features
Clock Speed 498.5 MHz
Clock multiplier x5.0
Front Side Bus Frequency 99.7 MHz
Bus Speed 99.7 MHz
Stock frequency 500 MHz
L1 Data Cache 16 KBytes, 4-way set associative, 32 Bytes line size
L1 Instruction Cache 16 KBytes, 4-way set associative, 32 Bytes line size
L2 Cache 512 KBytes, 4-way set associative, 32 Bytes line size
L2 Latency 8
L2 Speed 249.2 MHz (1/2)
L2 Location On Cartridge
L2 ECC Check enabled
L2 Data Prefetch Logic no
L2 Bus Width 64 bits

Weet je zeker dat die 512 niet kapot is?
Wat doet de pc met 512 en 128 erin?
Je hebt ook kans dat je pc de 512 niet accepteerd

512 & 128 heb ik ook geprobeerd,

Maar als hij kapot was, zou hij niet in bios (512+256) 768 MB Memory laten zien?

Kan ook zijn dat hij niet accepteerd, daarom heb ik mn moederbord+processor specificaties gepost.

Hij laat wel 768 MB zien maar als de pc doorstart en er moet wat in het nieuwe geheugen geladen worden dan komen de problemen pas dus dan kan ie weldegelijk niet in orde zijn

Jah, ik krijg een System32\NTFS.SYS errortje..

Vindt het wel raar ...

Maarja hij is dus kapot.

Dat komt ervan als je hem 2e hands koopt:shocked:

Kijk eens in de manual van het moederbord of deze dit geheugen wel aan kan, de manual kun je ook bij de mobobakker downloaden, indien die de gegevens nog heeft.

Overigens is de informatie die je geeft, alleen van de cpu, daar kun je niets mee.
Maare, ik denk dat het een BX chipset is. wat gebruikt wordt, en als het tegenzit, zelfs een mindere.

Denk dat je moederbord/chipset dit niet kan adresseren, maximaal dubblesided 256mb per slot, 2 x 128mb per bank, vermoed ik, en die kan absoluut niet overweg met singlesided van 512mb en denkelijk ook niet met singlesided van 256mb.

Tooltje om het merk en type van je mobo te achterhalen met de gebruikte chipset.

Uitleg over het geheugen en grootes.

Oeps, beetje laat verzonden.

Dus maximaal 256mb dubblesided per slot.

Aantal reepjes: het 256MB 16Mx8 reepje uit de 440BX voorbeeld kun je dus maximaal per geheugenslot van een 440BX plankje gebruiken. Nu rest alleen nog de vraag hoeveel reepjes je maximaal kunt gebruiken. Het antwoord is ook simpel: bekijk hoeveel geheugen rijen het chipset maximaal aan kan. Volgens de bovengenoemde site kan de 440BX maximaal 8 rijen aan. Neem hierbij het feit dat doublesided voor twéé rijen telt en singlesided voor één rij. Dus: je kunt maximaal vier 256MB 16Mx8 doublesided reepjes op een 440BX moederbord gebruiken (of acht 128MB reepjes met elk acht 128Mbit 16Mx8 chipjes, maar da's puur theorie: er bestaan geen 440BX moederborden met acht geheugenslotjes .

Ik heb 3 rijtjes ...

Ik snap het niet, kunt u het mischien wat BETER uitleggen?

Laatst bewerkt:
balboa zei:
wat houd dubbelsided in?

godver, maximaal 256 mb dus :( ?

Dat de datalijnen over 2 banken worden verdeeld per slot, oftewel, je hebt 4 geheugensloten, vermoed ik, daar kunnen 4 geheugenreepjes in, maar je hebt 8 geheugen banken die per stuk 128mb kunnen adresseren, oftewel 2 x 128mb per geheugenslot, 256mb doublesided, totaal, indien 4 sloten, 1024mb, best aardig, toch.

Kijk wat ik had gekregen( van een vriend ) hij had t voor me betaald, hij heeft nu een nieuwe gekocht voor me 512 SD-RAM , Ik krijg hem deze week hoop ik.

Daarna stop ik 512+256 erin, dan MOET hij werken tog ? :o

balboa zei:
Kijk wat ik had gekregen( van een vriend ) hij had t voor me betaald, hij heeft nu een nieuwe gekocht voor me 512 SD-RAM , Ik krijg hem deze week hoop ik.

Daarna stop ik 512+256 erin, dan MOET hij werken tog ? :o

:confused: ikke niet meer begrijp, nee, dat wil niet.

I rest my case.:cool:

lokoloko zei:
dan moet hij wel werken ja..

Is misschien verstandig om je te verdiepen in de mogelijkheden van die BX chipset, kijk eens in de link daarover in een eerder reply van mij.
Max. 256mb doublesided, per slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan