SDHC versus micro SDHC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Kan een gewone SDHC geheugenkaart altijd vervangen worden door een micro SDHC geheugenkaart (natuurlijk mits het gebruiken van een aanpassingskaartje)? En zijn er eventueel voor en/of nadelen verbonden aan het gebruik van een micro-kaartje i.p.v. een gewone kaart?

Antwoord is kort: "ja" mits je geen schrijfprotectie of DRM features nodig hebt. (nu heb ik beiden eigenlijk in de praktijk nooit echt gezien, maar dat zijn twee zaken die wel in de SDHC spec en niet in de micro SD spec staan.

Dak aan beiden voor de snelle reactie. Ik wil deze kaartjes alleen gebruiken in mijn fototoestel en in mijn GPS. Ik mag waarschijnlijk dan ook veronderstellen dat er geen problemen zullen zijn. (Dus geen schijfprotectie en ook geen DRM features nodig (wat dat laatste ook mag zijn :D).

Digital Rights Management. of in de volksmond, kopieerbeveiliging voor muziek en films etc.

Dak aan beiden voor de snelle reactie. Ik wil deze kaartjes alleen gebruiken in mijn fototoestel en in mijn GPS. Ik mag waarschijnlijk dan ook veronderstellen dat er geen problemen zullen zijn. (Dus geen schijfprotectie en ook geen DRM features nodig (wat dat laatste ook mag zijn :D).

Oh oke dat is mooi. Zet je de vraag als opgelost a.u.b. zodat andere er ook wat aan hebben. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan