SDkaart schrijven beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakaaz

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
59
Hay,

Heb gisteren een SDkaart gekocht van Emtec 2GB.
Nadat ik deze in mijn camera heb gestopt (met het schuifje naar boven! dus niet op 'locked') geeft deze aan dat de kaart moet worden geformatteerd.
Hierna krijg ik echter een error dat het niet gelukt is.
Wanneer ik mijn SD in de cardreader van mijn laptop doe en er bijv. een muzieknr op wil zetten, krijg ik de melding dat de schijf is beveiligd tegen schrijven.
Ik heb meerdere malen het schuifje omhoog/omlaag geprobeerd, maar beiden werkt niet.
Ik heb ook geprobeerd de kaart te formatteren (hij staat nu in FAT), maar ik krijg dan ook meteen de melding dat het niet lukt aangezien de kaart is beveiligd tegen schrijven.

Weet iemand hier raad mee? :confused:
 
Nog even wat extra info.

Heb de kaart ook in mijn Hama 35 in 1 cardreader gedaan, dan is het wel mogelijk om bestanden op de kaart te zetten; in mijn camera geeft hij echter nog steeds dezelfde error en in de cardreader van mijn laptop ook.

Mijn camera is trouwens een Kodak EasyShare C530.
Vorige SD-kaart van Kingston werkte wel..

*edit
Kan het misschien liggen aan de grootte van de SD-kaart? dat mijn camera niet meer kan uitbreiden dan bijv. 1 GB??
 
Laatst bewerkt:
Beste,

is mij eveneens enkele weken geleden voorgevallen.
Mijn foto-toestel kan sd-kaarten van max 512mb aan.
Bij aankoop zat er een kaartje van 64mb meegeleverd in de doos.
Kocht mij eerst een kaartje van 2giga, met het gekend resultaat als het uwe.
Kocht nadien een kaartje van 1giga, probleem bleef hetzelfde.
Daarna kaartje van 512 mb gekocht en het probleem was opgelost.

Hopelijk voor jou het zelfde probleem

Groetjes
 
Ik heb gemaild naar Kodak, en kreeg een mail terug dat mijn camera inderdaad maar 1GB aan kan aan uitbreidingsgeheugen. Jouw verhaal komt dus overeen met die van mij. Toch nog bedankt voor de reactie. Probleem opgelost!
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan