SDRAM geheugen verdwenen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scoobsalamander

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Onlangs het geheugen van mijn PC geupgraded met een nieuw latje van 512MB bovenop het reeds bestaande van 256MB.

Daarna heb ik een reeks problemen gehad met mijn software, een OEM versie van Windows XP preinstalled die nu niet meer werkt omdat ik ze niet meer krijg geactiveerd na het herhaaldelijk te installeren(max 3 maal naar 't schijnt). Dus maar terug de oude Windows Me erop gezet.

Nu komt het: bij opstart detecteerdt hij het volledige geheugen maar in Windows kan ik maar 128MB terugvinden en dus ook maar 128MB gebruiken. Als ik bij 'systeem' ga kijken vind ik dus ook maar 128MB terug. Met Windows XP had ik dit probleem niet. Heeft er hier iemand een ideetje hoe ik mijn geheugen terugvind?

Als jij een officiële versie van XP hebt moet je even contact opnemen met Microsoft, die kunnen gewoon jouw XP weer activeren.

Geplaatst door maestro12
Als jij een officiële versie van XP hebt moet je even contact opnemen met Microsoft, die kunnen gewoon jouw XP weer activeren.

Ehmz, hij heeft et over WinME toch? :D

Dus maar terug de oude Windows Me erop gezet.

Nu komt het: bij opstart detecteerdt hij het volledige geheugen maar in Windows kan ik maar 128MB terugvinden en dus ook maar 128MB gebruiken. Als ik bij 'systeem' ga kijken vind ik dus ook maar 128MB terug.

Geplaatst door Scoobsalamander
.

Daarna heb ik een reeks problemen gehad met mijn software, een OEM versie van Windows XP preinstalled die nu niet meer werkt omdat ik ze niet meer krijg geactiveerd na het herhaaldelijk te installeren(max 3 maal naar 't schijnt). Dus maar terug de oude Windows Me erop gezet.

Ik zie het toch als, hij krijgt XP niet meer aan de praat en heeft daarom ME er op gezet en daar vloeien weer problemen uit voort. Het eerste probleem (XP dus) is gratis en simpel op te lossen.

Heb reeds geprobeerd om via telefoon mijn versie te activeren maar is niet gelukt. Ik zou volgens Microsoft mijn versie op teveel computers hebben geïnstalleerd, klopt natuurlijk wel maar het waren wel telkens mijn computers waarvan telkens maar één in gebruik. Maar verder dan de vrouw met computerstem ben ik nog niet geraakt, nog maar ééns proberen hé.

Het probleem is ondertussen wel opgelost.
In 'uitvoeren' 'MSConfig' stond het vakje om niet meer geheugen te gebruiken aangevinkt en dit met een waarde van 128MB. Hoe dit komt weet ik ni maar hiermee is 't wel opglost.

Alvast bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan