seagate barracuda 1000 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemod12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Hallo beste mensen. ik weet niet zeker of ik goed zit op dit forum. Maar bij deze toch mijn issue.
Ik heb een externe hard disk van het merk medion. Op mijn werk heb ik per ongeluk de adapter van mijn netbook in de disk gestopt. Deze zien vrijwel hetzelfde uit. Dezelfde plug. Ik gebruikte deze icm de netbook.
Maar de voltages zijn niet hetzelfde wat er toe geleid heeft dat mijn externe harde schijf van 1Tb stuk is.
ik hem uit elkaar gehaald. Er zit een seageate barracuda 1000 GB sata schijf in. Deze heb ik vervolgens losgekopeld van de adapter van de hard-case en direct aangesloten op mijn moederbord via sata.
Ik dacht(lees hoopte) dat het deze adapter was die doorgebrand was en niet de schijf. Maar de schijf reageert totaal niet meer.
Nou blijf ik er nog in geloven dat er op die schijf ook nog een printplaat zit die vervangen kan worden, en dat de daadwerkelijke schijven en leesarm binnenin, niet stuk zijn.. Hij is immers niet gevallen,.
Is er hier iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
adapter externe= 12v 2 A
adapter netbook= 20v 2 A
Je zou zeggen dat de boel nog heel moet zijn.
Fijne nieuwe vooruitgang..

mvg donny

Laatst bewerkt:
Dat wordt iid lastig,of je stuurt 'm naar een datarecoverybedrijf wat een erg dure oplossing is of je zoekt een prinplaat v.h. apparaat (b.v.Marktplaats) die exact hetzelfde is of een electronica vakman/hobbyist die er nog iets in ziet.
Succes.

Laatst bewerkt:
Je hebt idd een grote kans, dat de printplaat door gebrand is door het hogere voltage van die netbook adapter. En je kunt idd met een identieke printplaat weer leven in die schijf krijgen, maar let wel, dan moet het wel van excact dezelfde harddisk die print zijn, anders gaat het vooralsnog niet werken ;)

Hallo

Je kunt natuurlijk proberen of het lukt d.m.v. een werkende donorprint , hopelijk lukt dit voor u .

Maar :

Veel fabrikanten calibreren de aanstuurelektronika op de ingebouwde leeskoppen , en dan lukt het truukje niet met een donorprint , zelfs niet met een identiek exemplaar.

Peter

ja ook ik heb zoiets meegemaakt .en inderdaad de printplaat van de voeding was doorgebrand ook d.m.v. een verkeerde adapter.ben toen bij hardware outlet almere geweest en deze schijf laten testen en deze deed het gewoon en heb toen een nieuwe behuizing van sweex gekocht. en het werk weer . een adres voor recovery bedrijf is http://www.reqordatarecovery.com/ geen data geen rekening .
tjima

Laatst bewerkt:
ja ook ik heb zoiets meegemaakt .en inderdaad de printplaat van de voeding was doorgebrand ook d.m.v. een verkeerde adapter.ben toen bij hardware outlet almere geweest en deze schijf laten testen en deze deed het gewoon en heb toen een nieuwe behuizing van sweex gekocht. en het werk weer . een adres voor recovery bedrijf is http://www.reqordatarecovery.com/ geen data geen rekening .
tjima

nee het is niet de adapter in de behuizing. ik heb de schijf ook op de rechstreekse sata aangesloten en niks... allen bedankt voor de reactie, maar ik denk dat ik het voor gezien hou... beter eens effe mee de mri scanner innemen en de twijfel wegnemen dat ik ooit nog data ofzo terugkrijg.. sorry voor t laat reageren maar ik krijg de reacties van dit topic niet in mijn mail...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan