Seagate Barracuda 7200.11 1TB SATA II Niet gevonden in bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leviathan

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Hallo.

Ik probeerde laatst mijn pc op te starten en kreeg de melding: Failure to Boot.
Na wat zoeken kwam ik er achter dat ik nergens in mijn bios mijn HDD kan vinden
BOOT
Hard Drive Order >> No Hard Disk Drive
Hij staat ook in de lijst van aangesloten Sata poorten

Nu draait hij wel en hoor ik ook het typische zoek geluidje van de HDD maar hij word niet gevonden.
Ik heb de Sata kabel al vervangen door een die van mijn DVD writer maar dat maakt geen verschil.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Rest van mijn setup:
Intel DP45SG Extreme
Core 2 duo E8600
Ati Radeon 4870 1gb
2gb DDR3

De winkel waar ik deze pc heb laten samenstellen is momenteel gesloten dus vandaar deze vraag hier.

Danku.

Hallo.

Ik probeerde laatst mijn pc op te starten en kreeg de melding: Failure to Boot.
Na wat zoeken kwam ik er achter dat ik nergens in mijn bios mijn HDD kan vinden
BOOT
Hard Drive Order >> No Hard Disk Drive
Hij staat ook in de lijst van aangesloten Sata poorten

Nu draait hij wel en hoor ik ook het typische zoek geluidje van de HDD maar hij word niet gevonden.
Ik heb de Sata kabel al vervangen door een die van mijn DVD writer maar dat maakt geen verschil.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Rest van mijn setup:
Intel DP45SG Extreme
Core 2 duo E8600
Ati Radeon 4870 1gb
2gb DDR3

De winkel waar ik deze pc heb laten samenstellen is momenteel gesloten dus vandaar deze vraag hier.

Danku.

heb het zelfde probleem laat ff weten wat ze in de winkel hebben gedaan

Check me topic op Tweakers.net.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32271294#32271294

DIt is een bekend probleem en erkend bij seagate.
[message=31695663,noline]Tobus schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:12[/message]:
Update, wellicht van belang voor iedereen die net als ik een comateuze schijf heeft:

vandaag bij Alternate geweest. Het probleem was bij hen niet bekend, zij kunnen ook niets doen behalve de schijf terugsturen aan Seagate, zonder mogelijkheid op datarecovery. Contacten met Seagate is mij niet gelukt, ik wordt steevast naar de technical help in de USA doorgeschakeld. En let op, dat is een 1-800 number, wat zoiets als een 0900 nummer is hier in NL. Ik kan me zo voorstellen dat een belletje of 2 met die tent net zoveel kost aan belkosten als een nieuwe HDD.

Alternate wees me wel op het datarecoverybedrijf van Seagate, i365. Zij zitten ook in Nederland.
Na een belletje met dat bedrijf (020-6556484, direct de casemanager van de Benelux) was ik uit de brand.
Na een halve zin wist de man al wat mijn probleem was en verwees me naar de site. Via de site http://www.i365.com kun je kiezen voor de 2e keuze op de hoofdpagina (data recovery), en op de volgende pagina kies je voor "open a case".

Na invullen en registreren van het online formulier zorgt i365 dat TNT je schijf bij je thuis op komt halen. i365 Zorgt voor herstel van je schijf en datarecovery indien nodig, waarna ze de schijf weer keurig bij je afleveren via de TNT. Dit moet al met al niet meer dan 5 werkdagen in beslag nemen. De kosten berekend i365 door aan Seagate (wel het firmwareprobleem vermelden in je case), zoals ook op de site van Seagate en op p1 van dit draadje vermeldt. Nu duimen dat ik alles nog heb.

Oh, in mijn gesprek met de casemanager kwam ter sprake dat het bedrijf op Schiphol-Rijk zit.
Daar ik daar zelf vlakbij in de buurt werk, heb ik afgesproken mijn comateuze schijf er morgen zelf af te geven. Met wat mazzel heb ik hem dan nog vóór het weekend al weer terug, hopelijk in werkende conditie en zonder verlies van data.

UPDATE:
vanmorgen gebracht, vanmiddag al weer op kunnen halen. i365 Heeft mijn schijf zonder verdere omhaal kunnen flashen, ook al wastie dus niet meer benaderbaar op conventionele manieren. Schijfje is dus terug en draait zoals altijd tevoren. Dataloss = 0%.
Of dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1329882/16

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan