Seagate barracude 7200.11 start niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Beste mede-helpmijers,

ik zit met een enorm probleem, ik gebruik mijn Seagate barracude 7200.11 al anders half jaar naar tevredenheid, en spontaan sinds vanmorgen, zo ineens start m'n pc niet meer op wanneer deze schijf is aangesloten, als ik de schijf los koppel start de pc wel gewoon op, ook als ik de schijf met Sata aan een andere pc koppel start die pc niet op...
dit is een enorm probleem aangezien hier al m'n belangrijke foto's, muziek en bestanden op staan.

ik ben ten einde raad,
kan iemand alsjeblieft helpen :(

Mvg, Remco

HD blokkeert opstarten PC?

Ik zie twee mogelijke oorzaken:

1 - Als de PC helemaal niets meer doet op het moment dat de HD is aangesloten, dan zou ik denken aan een kortsluiting op de printplaat van de HD. Dat sluit dan de PC-voeding kort, en die schakelt dan voor de veiligheid de hele PC uit. NOOT: In dit geval hoor je dus ook de HD niet ronddraaien.

Bij een HD van deze generatie is het zelf vervangen van de PCB geen optie. Op de dode PCB staan namelijk instellingen in flash-geheugen die absoluut nodig zijn voor recovery.

2 - Als de PC wel begint op te starten maar dat niet afmaakt dan zou het kunnen dat de formattering van de HD verstoord is geraakt. In bepaalde gevallen kan dat ervoor zorgen dat Windows vastloopt.

Je zou misschien eens kunnen testen wat er gebeurt als je de HD via een USB-behuizing aansluit op een PC. Als die dan een blue screen geeft weet je hoe laat het is...

Groet,

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan