Seagate externe harde schijf , Access Denied

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo,

Mijn Seagate Expansion Drive doet de laatste dagen al raar, en ik had besloten om een " Error checking " uit te voeren. Dit heb ik om 12 uur 's middags gedaan.
Ik keek net (9 uur 's avonds) weer eens op mijn laptop en hij was nog steeds niet klaar.
Ik vond dit te lang duren en heb op " Cancel " gedrukt.

Nu kan ik niks meer met mijn harde schijf, omdat hij dit aangeeft.

Bekijk bijlage 226429

Ook als ik in Command Prompt " chkdsk F: " in typ , dan krijg ik een error.

Bekijk bijlage 226431

Ik kan ook niet zien hoeveel bytes (of GB) er over is op de schijf.

Bekijk bijlage 226433

Het makkelijkste is natuurlijk om deze schijf gewoon te formatteren, maar ik heb hier ongeveer 400 GB aan foto's, films en andere (kostbare) bestanden op staan, die ik liever niet kwijt wil raken...

Natuurlijk als er geen andere optie is, is er geen andere optie, maar ik vraag toch om iemands hulp..

Bedankt.

Heb je de externe schijf al uitgeschakeld?
Even wachten. PC opnieuw opstarten en het nogmaals proberen.

Als dat allemaal niet werkt kun je proberen m via Linux uit te lezen om zo je kostbare bestanden toch te redden.

http://www.ubuntu.com/download/desktop

Kies dan wel voor de 14.10 variant van Ubuntu.

Wat je ook kunt doen is de schijf toch formatteren. Deze herstellen met Recuva, en voor de echt goede resultaten met Hetman Parition Recovery (of Hetman NTFS recovery of Hetman FAT recovery, maar dat is allemaal hetzelfde). Natuurlijk is dit pakket stevig geprijsd, misschien ken je iemand die hier wel goed aan kan komen ;).

Natuurlijk moet je dat op een 'legale' manier doen:evil:

@Robert
Bedankt voor je reactie,

Ik heb Ubuntu op deze laptop staan. Ik zal de laptop even uitzetten en er in "booten".

Nogmaals gigantisch bedankt Robert! Ubuntu kan zowaar de bestanden op mijn schijf zien en ik ben nu alle foto s en videos over aan het zetten op de schijf van de laptop. Ik zal (als het kopieeëren klaar is) meteen de schijf formatteren en het nu wél goed doen.

Nogmaals , bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan