Seagate externe HD: Locatie is niet beschikbaar ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Hallo,

Ik heb een Seagate externe HD, die wel zichtbaar is in de verkenner, maar als ik de map wil openen krijg ik het volgende kader:

Locatie is niet beschikbaar
G:\ is niet toegankelijk
Toegang geweigerd.

Hoe kom ik er weer op? Ik heb al een aantal dingetjes geprobeerd: kabeltjes los en weer vast, andere USB-poort, PC uit en weer aan.

Het betreft een Seagate Expansion Desktop Drive, model SRD00F2, 1 TB, USB-aansluiting, eigen voeding.
Ik werk met Win10 Home

Edit: Recuva geeft aan dat de opgegeven locatie (G:\) niet bestaat...

Laatst bewerkt:
Klik 1x op het Windowslogo linksonder, typ

computerbeheer

klik daarop en vervolgens dubbelklik je op 'opslag' en tot slot een dubbelklik op 'schijfbeheer'.
Zou je het scherm dat je dan te zien krijgt eens met je volgende bericht mee willen posten?

Aan mijn laptop hangt permanent een externe hdd: zie plaatje. Deze info zou ik dus graag van jouw computer willen zien.

hdd.jpg

Laatst bewerkt:
Ik krijg dan een kader waarin wordt gesteld dat ik schijven dien te initialiseren voordat er via Beheer voor logische schijven toegang tot kan krijgen.
Doen?

Bij schijfbeheer zelf is G:\ overigens niet zichtbaar.

Ehh, nee. Initialiseren in dit kader betekent 'voor het eerst in gebruik nemen' hetgeen impliceert dat de schijven volledig 'leeg' worden gemaakt en voor het allereerste gebruik geschikt gemaakt gaan worden. Dát ga je niet willen.

Plaats svp het plaatje hier, dan is het mogelijk iets duidelijker. Ik wil graag (precies) kunnen zien wat er wél door schijfbeheer / opslag wordt getoond.

Laatst bewerkt:
Bovenste gedeelte van het scherm, die Seagate, is dat 'm?

wat heb je allemaal nog meer aan de computer hangen (usb?)

Even voor mijn beeldvorming : kun je de hdd situatie even volledig opnieuw beschrijven (inclusief eventueel andere usb aangesloten usb devices)?

Ik zie in het bovenste scherm dat je een 1000 gig schijf verdeeld hebt in twee partities : 1 voor Windows ( C ) en een D voor games.
Daar staat tevens een 2000 gig Seagate schijf, maar da's niet de schijf die in het onderste gedeelte wordt beschreven als schijf 5, want 5 is 1000 gig 'groot'.

Primaire harddisk 1 TB: schijf C en D
externe Seagate 2 TB, zichtbaar als I of schijf 7 (werkt wel)
externe Seagate 1 TB, zichtbaar als G of schijf 5.

Op de PC via USB:
-USB hub, waarop muis, Wifi-dongel, en de 2 TB Seagate
-all-in-one printer
-Seagate 1 TB, niet benaderbaar (blauwe lampje blijft knipperen).

Ik vind dit een lastige!
Die schijven 2,3 etc. met al die foutmeldingen kan ik even niet plaatsen.

Ik durf je wat dat betreft geen advies te geven.

Als dit mijn machine was dan zou ik het volgende doen:

met Windows backup een systeemkopie maken van mijn c en d en daarna de machine met die gemaakte kopie recoveren, waarbij alle andere (externe) schijven ontkoppeld zijn. Dan bekijken of al die 'vreemde' schijven verdwenen zijn en tot slot de probleemschijf nogmaals proberen aan te sluiten.

Misschien dat iemand die meeleest een alternatief plan kan bedenken?

Laatst bewerkt:
Ik zal het proberen...ik laat weten of het gelukt is, thnxs tot zover!

Ik heb hier ook wel eens dat een usb drive niet benaderbaar wordt als er bepaalde andere schijven ook aan de usb hangen.
Sluit ik die af werkt de "probleemschijf" wel weer....
Het komt te weinig voor om exact uit te zoeken waarom... even iets anders ontkoppelen gaat dan sneller...

Idd. dat is ook nog een redelijk vaak voorkomend verschijnsel. De ervaring heeft mij geleerd elk extern medium usbdevice / hdd een 'eigen' unieke schijfletter te geven, zodat niet bij elke opstart de eerste vrije letter wordt toegewezen hetgeen mogelijk (mede) oorzaak is voor dit verschijnsel.

Ik vraag mij echter in het overzichtsscherm van TS af wat die nog te initialiseren schijven 1,2,3,4 en 6 voor rol spelen op zijn machine. Kijkend naar de beschrijving die TS geeft over de (totaal) aanwezige hdd situatie kan ik daar 0 'brood van bakken'. Plat gezegd : ik snap er de ballen niet van.

Laatst bewerkt:
Als ik via schijfbeheer bij eigenschappen kijk is de "leverancier" van die 4 schijven die nog geinitialiseerd zouden moeten worden ene "Challenger Backup Solutions LLC"
zegt mij he-le-maal niets ???

Tja, het w w w 'zegt' er dit van : Klik

en klik ik door dan 'schiet' mijn Malwarebytes in de stress :

tja wat kan ik er over zeggen.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan