seagate HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik wil een Seagate hard disk (intern) back-uppen, maar dit is echter niet goed mogelijk. Als ik de hele schijf kopieer naar een andere schijf blijft hij gewoon vasthangen of dan staat er 90mb gevonden en dan loopt dat heel traag omhoog. Met back-up software heb ik hetzelfde probleem het komt gewoon niet vooruit. Wat kan ik hier tegen doen? Ik gebruik windows 10 00a1e89feb7d6a9020b8e64dccd139a3.png

Laatst bewerkt:
Hallo

Mer de door u geleverde info gok ik op een defekte harddisk (beschadigde platters)

Kun je snel te weten komen d.m.v. "crystaldiskinfo"

De status dient uiteraard goed te zijn.

Peter

Nou lijkt in je schermafdruk te staan dat de F: partitie gescand wordt voor reparaties. Mogelijk is je harde schijf kapot (of kapot aan het gaan: bad sectors zijn aan het verschijnen en er blijven nieuwe van komen).
Dus het eerste wat ik zou doen is de harddisk scannen op fysieke fouten en S.M.A.R.T. status. Dan kan (bijv.) via CrystalDiskInfo

EDIT: Toevallig dezelfde tip als VDK_P en op hetzelfde moment gepost.

Tijs.

15416cb72d57944aacc02f73978eacee.png

Ojee lijkt niet goed.. Wat te doen? De harde schijf ratelt soms ook.

Laatst bewerkt:
(Indien van toepassing) de nuttige/belangrijke informatie op de kapotte harddisk zo snel mogelijk overbrengen op memory-stick etc. en z.s.m. een nieuwe harddisk kopen ter vervanging van de huidige kapotte harddisk.
Uiteraard de kapotte harddisk daarna niet meer gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoe doe ik het back-uppen als het zo traag gaat? Dit is wat er staat. a7d4f9699a3098f7859c1a7c0acaf342.png

Laatst bewerkt:
Alleen bestanden en mappen die relevant zijn overbrengen, dus niet proberen de hele disk te klonen.
Je kunt gebruik maken van Unstoppable copier, link, waarbij jij kiest voor de Windows 8 versie bij "Choose your download"

Tijs.

Als ik je zie kopiëren naar je Bureaublad in die schermafdruk dan vraag ik me natuurlijk af of Bureaublad op een partitie is op dezelfde fysieke harddisk is waar ook partitie F: op staat.
Natuurlijk niets kopiëren/backuppen naar dezelfde harddisk waar de F: partitie op staat, oftewel er moet gebackupped/gekopieerd worden naar een andere fysieke harddisk (dus een andere fysieke interne harde schijf, een memory-stick, een externe harde schijf etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee dit is een andere fysieke schijf een ssd;) Ik ben inmiddels met unstoppable copier aan het copieren. 5GB gecopieerd zegt het programma. a0b9339b845b27ae8323dc7db17cc4c9.png

Je snapt dat het prettig is als dergelijke zaken meteen duidelijk zijn. :D

Tijs.

Ja dat is inderdaad handig haha. Dank voor jullie reacties !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan