seagate momentus XT, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haasssie

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
14
Hallo allemaal

Ik ben van plan een gaming pc te bouwen waarmee ik ook een beetje mee kan video-editen.
Mijn huidige keuze bestaat uit:
i5 3450
asrock B75 pro3
kingston blue 16gb 1600mhrz
msi HD7850 1GB oc-edition
corsair 600watt modulair
corsair 300r case
windows 7 home

(allemaal op azerty en onder 750 euro)

maar mijn enigste echte punt waarop ik twijfel is de harde schijf, een HDD vind ik te langzaam, nu heb ik op internet de momentus xt gevonden, dat is een HDD met een kleine SSd die veelgebruikte programma's op de ssd zet en die dus veel sneller dan een HHD is.
Maar er zijn nu 3 generaties uitgekomen: 1e generatie in 2010, de 2e in eind 2011 en de 3e deze maand
uit veel tests blijkt dat de tweede generatie beter is dan de 3e en de 1e, en de 3e is sneller dan de 1e.
Dus dat wordt de 3e generatie natuurlijk denk je, maar die zijn niet te koop in nederland, nou ja, ik heb ze in iedergaval nog niet op nederlandse webwinkels gezien.


Dus als iemand weet waar je een 2e genratie schijf kan kopen of een ander idee heeft zou dat geweldig zijn! :d

MVG
Haas
 
kijk of je wat geld kunt besparen op het geheugen/case/voeding/moederbord
80 euro heb je al een ssd van 120GB groot

je pc kan met een 500watts voeding al prima uit de voeten
en ik weet niet of de corsair 300r perse moet?
Coolermaster K200 series behuizing zijn de helft minder duur en zijn prima
en het geheugen Kinston Blue kan best goedkoper klikerdeklik
dan zit je al op de 50 euro

die harde schijven heb ik nog niet bij azerty gezien
is dat niet toshiba die dat soort HDD's maakt?
 
Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/8-855-278858/seagate-momentus-xt-st95005620.html

hij staat zeker wel op azerty, de Kast is gewoon een behuizing, maar dat is nog een twijfelgeval, ben nog aan het kiezen,

ik heb laatst een pc voor m'n vader gebouwd met hetzelfde moederboard en processor, alleen dan met 120gb ssd van samsung en 1tb hdd, dat was samen bijna 150 euro, met een 500gb schijf is dat nog steeds 140 terwijl de momentus maar 80 euro is

ps, een fout bij m'n geheugen, het was maar 8gb
 
een SSD is echt veel sneller dan die 4GB Flash HDD verder zal dat flash geheugen in no time vol zitten
die HDD zit op sata 300 terwijl een echte SSD op Sata 600 draait dat is bijna twee keer zo snel

let op! ik zeg bijna twee keer zo snel omdat een SSD nog niet de volledige bandbreedte benut die sata 600 aan kan bieden
maar dit scheelt hoogstens 50mbps

persoonlijk zou ik voor een SSD en HDD gaan en die momentus links laten liggen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan