Seagate of Western externe schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Wil graag een externe schijf kopen. Dacht aan Western maar lees over de kwetsbaarheid (behuizing) snel kapot.

Wat is jullie ervaring? Western Digital Elements of Seagate? of Iomega?

Is voor gewoon thuisgebruik (1TB)

Hallo

Volgens mijn praktijk ervaringen , gaan de goedkoopste toestellen veel meer defekt ...

Niet dat deze slechter zijn dan de veel duurdere .... , maar hoe men er als gebruiker uiteindelijk ermee omgaat...

Indien korrekt behandelt ... (niet mee gooien en smijten , terwijl deze draait) , zijn alle merken zo goed als gelijkwaardig .

Als men deze frequent , lees (langdurig gebruikt) ... is het veiliger om de t° in de gaten te houden ... veel behuizingen bezitten geen (voldoende) koeling , waardoor de harddisk te warm wordt ...

Persoonlijk beschouw ik 55°C als gevaarlijk ... alle hogere t° als kritiek ... (platter beschadiging)

Crystaldiskinfo is een goed prg om de harddisk te monitoren/controleren.

Grof gezegd , en als voorbeeld ... acer/compaq/medion laptop's bezitten een slechte(re) reputatie qua betrouwbaarheid ... totdat je het betrokken toestel zelf onder handen krijgt ...

Door stof tapijten verstopte heatpipe radiatoren , alsook geblokkeerde ventilatoren ... de nodige behuizing beschadigingen door de ettelijke valpartijen ... , koffie , melk , en de ontbijten van de laatste jaren die je terug kunt vinden in het keyboard of op het motherboard , met de nodige kortsluitingen als gevolg ....

Uiteraard , vergelijk , --> kijk naar garantieperiode , specificaties , etc ... , indien gelijkwaardig --> kies de goedkoopste.

Peter

Seagate schijven zijn ook niet geweldig, heb hier 5 Barracudas gehad 2TB waarvan er 4 net na de garantie stuk gingen. Heb op Facebook dit gemeld en dat dit toch echt niet kan. Heb 4 anderen gekregen, omdat de garantie "elektronisch verlengd" werd en ik daardoor een RMA kon doen obv garantie .. hopelijk zijn en blijven ze goed, maar mijn vertrouwen in hen is sterk gedaald. De Samsung 2TB schijven die er al ruim 4j in zitten doen het allemaal nog probleemloos....

Ik heb goede ervaringen met Western Digital en Samsung.

Wat ook nog een mogelijkheid is: koop een interne HDD (misschien heb je nog eentje liggen ?) en stop deze in een lege behuizing.

Niet meteen de goedkoopste combinatie, maar een kwalitatief zéér goede is bijvoorbeeld een WD Black in een Sitecom MD-390 behuizing.

Grappig dat Samsung met alles zo scoort. Anyway ik heb al een SSD en een harde schijf. 250 ssd en 2 tb hd. Omdat ik nog niet zo lang geleden een random virus had weet ik niet of alles dan kan besmetten. Zo ook met ssd en een hd nu.
Maar je hebt wel gelijk dat dit beter is mits heel goed beschermd.

Yep en inmiddels een nieuwe gekocht. Beestje was al ruim 8 jaar oud.
Overigens geen fan van McAfee of Norton. Zij beschermen geen random virus.

Samsung heeft zijn harde schijf divisie verkocht aan Seagate en Hitachi aan WD.
De Toshiba's schijnen wel duurzaam te zijn.

Over tig jaar hebben we alleen nog maar spul met geheugencellen.

Ik heb nu maar een WD elements gekocht (1tb). Werkt perfect en snel. Sowieso is het handig om alles dubbel te backuppen. Alles kan immers kapot gaan.

De andere vraag zal ik hier ook maar stellen maar die stel ik dan maar opnieuw, want die hoort hier niet thuis.

En als het effe kan.. de 2e backup in een ander huis.... denk maar eens bijv aan digitale familie foto's. Bij zo'n gasexplosie/brand een paar dagen geleden... was alles weg geweest... Gelukkig waren er geen zware gewonden of nog erger.. Dat is dan toch nog weer belangrijker....
Maar het blijft vervelend als je hele digi archief weg is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan