Seagate op 2 pc's tegelijk aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik heb momenteel mijn Seagate Freeagent Desk op mijn XP-pc aangesloten via USB.

Kan ik deze nu tegelijkertijd ook aansluiten op mijn 2e pc (Vista) die ernaast staat via de FireWire-aansluiting van de Seagate?

Waarom deel je hem niet, kun je hem ook benaderen via die andere pc.

Ik heb er niet veel verstand van.

Met delen, bedoel je partities maken?
Via Schijfbeheer? Gewoon 2 partities?

Rechtsklik op de betreffende schijf (ik neem aan dat je het hebt over een extern aangesloten USB HDD) en kies voor delen.
Nou kun je hem benaderen via de andere pc.

Ik neem ook aan dat je een netwerkje hebt, anders even maken met de wizard die geleverd wordt met XP en Vista

Crash was even sneller, maar die uitleg is inderdaad completer.:)

Dat is gelukt! Bedankt!

Maar...
Als ik nu al mijn foto's van de Vista-pc naar de Seagate wilt verplaatsen, dan gaat alles via de XP-pc. Dat gaat niet erg snel, moet ik zeggen.

Kan ik nu de Firewire-kabel op de Vista-pc aansluiten, terwijl de USB-kabel verbonden blijft met mijn XP-pc? Of krijg ik dan problemen met de voeding?
Het is namelijk belangrijk dat ik niet perse de XP-pc hoef aan te zetten om de Seagate te kunnen verkennen.

Wat zijn mijn opties?

Wat zou de meerwarde zijn, als het werkt en je een beetje geduld moet hebben.

Hoi Coenraad (en Crash),

Bedankt voor jullie antwoorden.

De meerwaarde is, wanneer iemand op de Vista-pc foto's of video's wil kopieren naar de Seagate, hierdoor de XP-pc continue vertraagt. Vandaar mijn vraag; kan ik de Seagate rechtstreeks op 2 pc's aansluiten?

Hoi Coenraad (en Crash),

Bedankt voor jullie antwoorden.

De meerwaarde is, wanneer iemand op de Vista-pc foto's of video's wil kopieren naar de Seagate, hierdoor de XP-pc continue vertraagt. Vandaar mijn vraag; kan ik de Seagate rechtstreeks op 2 pc's aansluiten?

Zo'n experiment heb ik nog nooit uitgehaald.
Ik raad het je af, maar waarom sluit je hem dan niet aan met je firewire, dat werkt sneller.

Uit een chat-sessie met Seagate.com blijkt dat het inderdaad niet mogelijk is.

Omdat mijn Vista sneller is heb ik de drive daarop aangesloten en 'gedeeld' met de XP.
Niet optimaal, maar het best haalbare met deze combinaties.

Ik had inderdaad een Netwerk-schijf moeten kopen, zoals op verschillende fora wordt geadviseerd.

Coenraad en Crash, nomaals bedankt voor de reacties.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan