seagate slave drive in dell, maar hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter layo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

layo

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Ik wil mijn oude seagate hdd als slave in mijn nieuwe Dell Dimension 5150 zetten, maar als ik de behuizing gebruik uit de Dell dan past de hdd er maar op 1 manier in en dan zit er een plastic stuk voor de pins waar de power cord in moet.
daanaast weet ik niet zeker of ik de power cord moet gebruiken die aan de zijkant vastgeplakt zit.

Wie heeft er ervaring met bovenstaande en kan me helpen? Ik heb nog nooit een extra hdd erin gezet en ben geheel onervaren.

layo

Volgens mij zit er toch gewoon een aansluiting op je hd waar een voedingaansluiting in kan die van de voeding komt, 4 polig.
Er zitten altijd meerder aansluitingen aan je voeding die er voor zijn om eventueel een extra hd of cardreader aan te sluiten.

nog even een aanvulling: de powercord past niet. De deel heeft een dunne fijne pin en de seagate vraagt om een power cord met 6 gaatjes.
het lijkt me dus onmogelijk mijn oude hdd erin te zetten of is er nog een mogelijkheid?

Beschrijf het type van de harddisk eens.

gaat niet lukken. Dell pc's zijn vanwege airlflow etc anders ontworpen dan de standaard machine. Onderdelen als de powersupply en ook de sata kabels zijn net wat anders van ontwerp dan de standaard. hierdoor zal een uit de winkel gekochte hd of kabel niet zo 1 2 3 passen. je zou dan zelf moeten gan verbouwen om het pasend te krijgen. Bovendien mocht je problemen met je systeem krijgen, dan loop je ook nog het risico dat dell geen ondersteuning aanbied omdat er een product van niet dell in zit. Bij dell geven ze je alleen support over de producten die je bij hen hebt gekocht.

bork zei:
gaat niet lukken. Dell pc's zijn vanwege airlflow etc anders ontworpen dan de standaard machine. Onderdelen als de powersupply en ook de sata kabels zijn net wat anders van ontwerp dan de standaard. hierdoor zal een uit de winkel gekochte hd of kabel niet zo 1 2 3 passen. je zou dan zelf moeten gan verbouwen om het pasend te krijgen. Bovendien mocht je problemen met je systeem krijgen, dan loop je ook nog het risico dat dell geen ondersteuning aanbied omdat er een product van niet dell in zit. Bij dell geven ze je alleen support over de producten die je bij hen hebt gekocht.

Onzin, in iedere huidige Dell past gewoon ieder ander (kloon) merk onderdeel. Ook alle aansluitingen voldoen gewoon aan de huidige standaarden.

Het probleem zit hier dan ook waarschijnlijk in de harddisk.Een power aansluiting met 6 pinnen is namelijk geen standaard.

de segate is er een die in mijn acer computer zat die ik in het Midden-Oosten gekocht heb. Misschien is dat de reden dat hij anders is.

Ik geef het maar op. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Als het goed staat er een type nummer op de harddisk, wellicht kunnen we je daar wat verder mee helpen.

ik heb foto's meegestuurd.
want mijn seagate ziet er echt heel anders uit dan op die site tewrijl het hetzelfde model is!

Links heb ik boven op een rij 4 grove pinnen, ws voor de power. daarnaast een klein blokje met 4 dubbele dunne pinnetjes en daar weer naast een breed blok met een rij van 9 dubbel dunne pinnen, een pin onderaan en weer een rij van 9 dubbele dunne pinnen.

i am puzzled here...

Bijlagen

• seagate1.jpg
    seagate1.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 28
  • seagate2.jpg
    seagate2.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 17
layo zei:
ik heb foto's meegestuurd.
want mijn seagate ziet er echt heel anders uit dan op die site tewrijl het hetzelfde model is!

Links heb ik boven op een rij 4 grove pinnen, ws voor de power. daarnaast een klein blokje met 4 dubbele dunne pinnetjes en daar weer naast een breed blok met een rij van 9 dubbel dunne pinnen, een pin onderaan en weer een rij van 9 dubbele dunne pinnen.

i am puzzled here...

Als dat de foto's zijn van JOUW harde schijf, dan ziet dat er gewoon uit hoor, zo zien ze er allemaal uit. althans de ide
schijven.

Ik denk dat je een sata voedingskabel hierop wilt aansluiten, dat wil niet, je hebt een ide kabel nodig, ook je data kabel dient dezelfde te zijn waar de cd rom op is aangesloten, of deze schijf daarbij zetten, of een nieuwe 80 polige kabel halen met een eventueel molex verdubbelstekker voor de power, indien je die niet meer over hebt.

Dus kijk even naar de cd rom aansluiting, zo moet de hdd ook zitten, m.u.v. de jumper.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan