Seagate Travan 40 software ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Beste helpmij-ers,

van een kennis kreeg ik twee oude computers ( 2 keer pentium II ). Kwamen van een autoverzekerings bedrijf die ze een tijdje niet meer gebruikten en jarenlang daar in de opslag stonden na overstap op nieuwe systemen. De harde schijven heb ik compleet leeg gehaald vanwege gevoelige info van clienten.

Op 1 van de computers zat een seagate travan 40 drive, inclusief een cassette. Ik had dit nog nooit eerder gezien, maar vond het wel interessant. via de oude pc zelf kwam ik niet verder dan het inlogscherm van windows ( xp ). Wachtwoorden waren niet meer te achterhalen, dus had ik de drive uit de P II gehaald, en in mijn oude pIII geplaatst ( ook met xp ). Drivers werden geinstalleerd, dus deed ik de cassette ( die ook moet worden leeg gehaald ) erin. De cassette werd gelezen, het apparaat maakte in ieder geval geluid.

Ik dacht dat ik dus wel via windows verkenner erbij kon komen, maar daar zie ik de drive niet tussen staan. Ik dacht dus dat het in combinatie met bepaalde software wel zal moeten werken, maar sinds ik nog nooit met de travan heb gewerkt zou ik het niet weten. Op internet lees ik vooral veel over het apparaat zelf, en eventuele drivers, maar weinig over bijbehorende software.

Wie kan mij hier meer over vertellen ? Ik leer graag iets nieuws :D

Met ntbackup.exe zou je 'm als tapebackup moeten kunnen gebruiken, lijkt me.
Formatteren, inlezen wat er op staat (indien met ntbackup ooit gebruikt) zou daarmee ook mogelijk moeten zijn.

Lees je wel eerst in over de operaties in ntbackup.

Tijs.

Ik heb hier nog Seagate backup software V2.51 voor Windows 95 liggen.
Gebruikt voor Travan TR1 400 MB tapes.
Ik heb ook de DOS versie (3 diskettes).
Heb de tapes nog altijd, just in case.. moet alleen een pc dan zoeken met geschikte aansluitingen en diskette speler.
ik kan ze nu niet backuppen naar iso of zo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan