Search Setting 1.2.2.

• Onderwerp starter Onderwerp starter kokw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kokw

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van dit virrus of malware? Bij alles wat ik de pc wil laten doen meldt zich eerst de installer van deze plaaggeest en herhaalt dat 3 keer. Pas dan kan ik verder, maar de pc is wel trager.
Ik heb een desktop met XP Home en heb AntiVir Premium Security, Advanced Window Controle en een register cleaner er op los gelaten. Als ik "Autoruns" start, is er niets te vinden wat verband houdt met dit storende bestand. Ik hoop dat iemand die dit probleem heeft weten op te lossen, mij kan adviseren. Bij voorbaat dank, W.Kok

Oplossing

Ik heb hetzelfde gehad.
Ik heb ook een oplossing gevonden, maar deze is wel riskant (een klein foutje kan schade aanrichten)

Klik op start en ga naar uitvoeren (Windows xp) en typ in 'regedit'

Vervolgens klik je 'deze computer' aan en druk je op 'Cntrl en F' tegelijk om de zoekfunctie te openen. Typ vervolgens in 'Search settings' en verwijder alle resultaten. Let wel op, dat er ergens in Microsoft ook een onderdeel de naam Search settings heeft. Deze slaat ingevoerde zoekresultaten op. Verwijder deze niet en ga dus zorgvuldig aan de slag. Het makkelijkst kun je resultaten herkennen als het versienummer er achter staat of de bron (C:\program files\search settings)
Ook Spigot (uitgever van het programma) kun je proberen te verwijderen.
Als je een bestand niet zeker weet, laat hem dan staan.
Laat me weten of je het geprobeerd hebt en of het gelukt is. :)

Ik heb hetzelfde gehad.
Ik heb ook een oplossing gevonden, maar deze is wel riskant (een klein foutje kan schade aanrichten)

Klik op start en ga naar uitvoeren (Windows xp) en typ in 'regedit'

Vervolgens klik je 'deze computer' aan en druk je op 'Cntrl en F' tegelijk om de zoekfunctie te openen. Typ vervolgens in 'Search settings' en verwijder alle resultaten. Let wel op, dat er ergens in Microsoft ook een onderdeel de naam Search settings heeft. Deze slaat ingevoerde zoekresultaten op. Verwijder deze niet en ga dus zorgvuldig aan de slag. Het makkelijkst kun je resultaten herkennen als het versienummer er achter staat of de bron (C:\program files\search settings)
Ook Spigot (uitgever van het programma) kun je proberen te verwijderen.
Als je een bestand niet zeker weet, laat hem dan staan.
Laat me weten of je het geprobeerd hebt en of het gelukt is. :)

Bedankt voor jouw reaktie en je hebt wel gelijk als je schrijft dat deze methode wel een beetje link is. Bij verder zoeken is mij gebleken dat er een (veilige) manier is die het probleem oplost. Zet de instelling voor videoversnelling iets terug. Bij mij staat die nu op ca. 75% en op de 2 desktops waar ik dit euvel had, is het opgelost. Dus via extra>>>opties>>>tabblad Prestaties>>>Geavanceerd en dan bovenin de schuifregelaar naar ca. 75%.
Wat jij over Spigot schrijft heb ik ook gedacht. Dat bestand kwam mee met een video-codec. Maar ondanks verwijdering daarvan met Autoruns, bleef het verschijnsel hardnekkig ook op een ge-herinstalleerde WMP 11. Zou het euvel bij jou terugkomen, dan hoop ik dat deze oplossing jou ook definitiefhelpt.
groet, W.K.

List&Kill’em
Support : Windows XP ; Vista

Download List_Kill’em.exe naar je Bureaublad
* Dubbelklik List_Kill’em.exe
* Vista gebruikers:rechtsklik op List_Kill’em.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren”
* Kies in het venster “Choice” choose: E =English
* Kies in het venster “Choice” choose a number and Enter 1 =Search mode
* De scan wordt gestart. Note: De scan bij "Test Rootkits"kan enige tijd duren
* Aan het eind van de scan komen er twee logfiles
* Catchme.log en C:\List’em.txt post de inhoud van beide in je volgende antwoord

Laatst bewerkt:
Hoi !

Met alle respect: dat progje is lekker als je "niet helemaal legale" software gebruikt !

Misschien is 'n waarschuwing op z'n plaats ?

\Greetz,

Harry.

Hoi !

Het programma List&Kill ém is eigenlijk te goed als je een z.g. loader gebruikt om Win 7 of Vista te aktiveren bijv.

Voor nadere uitleg moet je me 'n mailtje sturen, in het kader van dit forum kan en mag ik daar niet verder op in gaan.

Greetz,

Harry.

Hoi.Harry
O wonder,ik kan geen PM's versturen,dan moet ik eerst €7,50 betalen
Nog nooit meegemaakt op een Forum :o

Misschien is het beter dat de TS hier de vraag stelt,kost niets :p

Je kan geen PM versturen omdat je geen verenigingslid bent. Bij een eventuele donatie wordt die functie ook vrij gegeven voor een bepaalde tijd.

De vraagsteller kan ook via de volgende site een Hijackthis log na laten kijken;
http://www.nucia.eu/forum/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan