• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Searchable drop down list

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
95
Goedemiddag,

Is het mogelijk om een searchable drop down list te maken voor gegevens die beginnen met cijfers, in mijn geval postcodes.
Bijgaand het excelsheet Bekijk bijlage Searchable drop down list.xlsx waar ik in cel H1 een drop down list hebt voor de postcodes in kolom A. Deze kolom zal uitgebreid worden waardoor het zoeken met een normale drop down list niet te doen zal zijn.

Wederom alvast bedankt voor jullie hulp
Mvg,
isis0608
 
Je kunt een ActiveX keuzelijst met invoervak toevoegen, en die koppelen aan de reeks en de doelcel.Maar deze opmerking:
Deze kolom zal uitgebreid worden waardoor het zoeken met een normale drop down list niet te doen zal zijn.
Is dan onzin, want deze oplossing is juist een 'normale' dropdown keuzelijst. Jouw oplossing is dus geen normale drop down list, maar een validatielijst. En die kan je dus niet gebruiken zoals je hem wilt.
 
Test het eens.

Je tabel gesorteerd.
 

Bijlagen

  • Searchable drop down list.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 43
Je kunt een ActiveX keuzelijst met invoervak toevoegen, en die koppelen aan de reeks en de doelcel.Maar deze opmerking:

Is dan onzin, want deze oplossing is juist een 'normale' dropdown keuzelijst. Jouw oplossing is dus geen normale drop down list, maar een validatielijst. En die kan je dus niet gebruiken zoals je hem wilt.

bedankt voor je bericht.

Misschien heb ik het niet goed verwoord of haal ik twee zaken door elkaar heen.

Straks staan er duizenden postcodes. De gebruiker zou dan door een hele lange lijst moeten scrollen. Dat is wat ik wil voorkomen.

Mvg,
isis0608
 
Test het eens.

Je tabel gesorteerd.

Bedankt voor je bericht.

Verwijzend naar mijn eerdere bericht. Straks staan er wel duizenden postcodes. Hoe voorkom je dat de gebruiker door een hele lange lijst moet scrollen?

Mvg,
isis0608
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan