searchform wil niet werken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sams
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sams

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Beste,

ik heb een searchform gemaakt met 4 unboud search-boxes (company, first name, last name, city) en 2 knoppen : clear fields and search contact

heb de standaardwaarde voor elke search-box op "" ingesteld

dan voor de clear fields knop heb ik volgende code gebruikt:

Code:
Private Sub clear_fields_Click()
Me.company.Value = ""
Me.fname.Value = ""
Me.lname.Value = ""
Me.city.Value = ""
End Sub

en voor de searchcontact knop deze:

Code:
Private Sub search_Click()
DoCmd.OpenQuery "contacts extended2", acViewNormal
End Sub

dan heb ik de criteria voor de desbetreffende velden ingesteld op dit

Code:
Like [forms]![Frmsearchcontacts].[*search-box naam*] & "*"

iemand enig idee wat er mis mee is?

mvg,

Sam

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Charles,

bedankt voor je reactie.

met *naam searchbox* word refereert aan de namen van de invoerboxen (company, fname, lname, city), mijn zoek criteria.

wat er gebeurd als ik de query run is dat ik parameterwaarden op moet geven ondanks dat ik ze in de searchbox(en) ingevuld heb. ik heb de criteria in de query proberen aan te passen naar dit: Like [forms]![Frmsearchcontacts].[*search-box name*] + "*" maar dan komt de query leeg terug.

heb die methode idd. van de pigtechnology site.

ik heb geprobeerd om de db om te zetten naar 2002/2003 maar krijg dan de foutmelding dat de indeling niet in oudere versies gebruikt kan worden.

ik zal even een nieuwe db maken met alleen de search form en hem dan later posten.

mvg,

Sam

Kun je de letterlijke tekst van de query eerst eens posten?

zo hier is hij dan in 2002/2003

dit is wat ik in de query bij criteria heb staan:
Like [forms]![Frmsearchcontacts].[company] & "*"
Like [forms]![Frmsearchcontacts].[fname] & "*"
Like [forms]![Frmsearchcontacts].[lname] & "*"
Like [forms]![Frmsearchcontacts].[city] & "*"

ik heb bij de nieuwe een q ervoor gezet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk vervelend voor jou, maar bij mij doet-ie het prima... Is er een specifiek voorbeeld dat echt iet werkt?

als ik 7 bij company name intoets komt de query wel terug met het goede resultaat
maar als ik bijv. sam bij first name intoets krijg ik een lege query terug.

nu snap ik er even niks meer van...

Ik was ook een beetje voorbarig; moest opnieuw opstarten, en nu doet-ie het bij mij ook niet. Overigens snap ik het probleem wel; je wilt zoeken op een tekststring, vermoedelijk moeten er quootjes bij. Een criterium met een getal als waarde hoeft dat niet, vandaar dat die wel wordt getoond.
Ik zoek de juiste syntax wel op...

heel erg bedankt voor de hulp. :)

rest mij nog een kleine vraag.
als ik wil dat er een nieuwe zoekopdracht gevoerd word, moet ik dan bij de code van de search knop een cmd rerun query toevoegen?

Sam

Kijk eens of deze versie het bij jou ook doet?

Bijlagen

jawel hij werkt nu super!

nogmaals bedankt.

ik zag dat er achter de criteria Or Is Null staat, was dat de reden waarom de search het niet deed?

kan ik opnieuw zoeken als ik als cmd rerun query toevoeg aan de code van de search knop?

Sam

Deze variant sluit de query, en opent 'm opnieuw. Werkt prima!

Bijlagen

heel erg bedankt voor je moeite.

bij mij wil die helaas niet werken. hij doet helemaal niks meer.

Wat bedoel je met 'werk helemaal niet meer'? Kun je via de Stapmodus volgen wat er allemaal (wel of niet) gebeurt?

met helemaal niet meer bedoel ik dat hij de velden niet meer cleared en ook niet zoekt als er criteria ingevoerd zijn.
ik heb de codes bekeken maar ik moet erbij zeggen dat ik nieuw ben met deze materie, maar kan wel ongeveer volgen wat er gebeurd.

Je hebt 'm, neem ik aan, in Access 2007 geopend? Hoe staat de macro-beveiliging?

dat was inderdaad het probleem(macro-beveiliging)!

super!

hartelijk bedankt Michel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan