Second Choice Rollover Button

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawox

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Hallo.

Ik heb dit topic maar 'Second Choice Rollover Button' genoemd omdat ik niet wist hoe ik het anders moest noemen.... Als iemand weet hoe het wel heet verander ik het meteen :o

Ik ben een paar weken geleden begonnen aan een nieuwe website (http:www.rawox.nl.ae). Ik heb nu de Homepage af en begin nu met het onderdeel 'art'. Hierop wil ik links plaatsen naar bijvoorbeeld 'Brushes' en 'Posters'.

Door een Tutorial uit een magazine ben ik erachter gekomen dat ik via een site een simpele rollover button kan maken. Maar voor een van de links heb ik een link met 'een tweede keuze' maken. Hieronder leg ik uit wat ik precies bedoel.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als je op de pagina 'Art' komt dan zie je alle links in het donkergrijs. Als je over een van de 'normale' links gaat dan word deze wit en kun je er op klikken. (Ik weet al hoe ik dit deel moet maken).

Maar nu wil ik voor het onderdeel 'templates' (website templates) een aparte link maken. Als je met je muis over (donkergrijze) 'templates' gaat dan word deze wit en is het de bedoeling dat twee andere links zichtbaar (donkergrijs) worden, dit zijn de links 'Flash' en 'HTML'. Als je dan weer met je muis naar bijv. 'Flash' gaat dan word deze ook wit. Dan heb je dus bijvoorbeeld: [Flash = Wit --- Templates = Wit --- HTML = Donkergrijs]. Als je dan met je muis naar HTML gaat dan krijg je dus bijvoorbeeld [Flash = Donkergrijs --- Templates = Wit --- HTML = Wit].

Als je dan weer met je muis van 'templates af bent dan krijg je dit: [Flash = Niet zichtbaar --- Templates = Donkergrijs--- HTML = Niet zichtbaar].

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan iemand hier misschien in HTML een code voor maken. Ook het liefste een beetje uitleggen, want ik ben nog niet zo goed in HTML...

Alvast bedankt voor de hulp en ik hoop dat ik snel goede reacties krijg.

Groetjes, Cas

Leuk trouwens dat je propageert met 'valid XHTML' terwijl er 73 errors in je code zitten.

Aah, mooi ik heb ook Dreamweaver... Maar ik bedoel geen drop down menu ik bedoel meer een rollover button waar uit je weer twee keuzes krijgt...

P.S. Het is echt moeilijk om uit te leggen...

Nee....

Ik zal wel ff een plaatje van maken (simpel dan he)
Straks maak ik m met Photoshop, maar het moest even snel...

VoorbeeldjeTemplatesLink.jpg

Ik kan er niks anders van maken. Je hebt gewoon een dropdown menu nodig die je aanpast naar behoren.

- dropdown niet verticaal, maar horizontaal.
- a:hover 's gebruiken voor de gewenste mouse-over effecten

Heb je verstand van html en css?

ja,

Het punt is alleen wel dat wat jij wilt, 'dubbele' hovers heeft, of iets moet 'onthouden'
Dit omdat als je je muis van 'Templates' af haalt om naar 'flash' te gaan, je niet meer over 'Templates' hovert, maar over 'flash'. Je zult dus OF een javascript iets moeten verzinnen hiervoor, OF iets vogelen met CSS. Als je daar geen verstand van hebt kan je je erin gaan verdiepen, of een scriptke zoeken en dat naar blieven aanpassen.

:thumb:

Ok ik zal me eens wat meer erin gaan verdiepen en zal het ook wel aan een paar vrienden vragen. Weet er iemand toevallig zo'n scriptje of waar ik die kan vinden...

Rawox,
Ik hier wat in elkaar gestoken misschien is het dat wat je bedoeld. Een beetje nagemaakt volgens uw plaatjes. Als je met de muis over template gaat komt er een rollover tevoorschijn met links HTML en rechts FLASH,als je op een van de twee klikt kom je op de pagina van Flash of HTML terecht.
Hier de de link
http://www.velorijden.be/Rawox/
Laat even weten of het dat is wat je bedoeld
Mvg
defietser

Ja precies...

Alleen moeten de links plaatjes worden (Van de tekst) en moet de beginkleur van templates donkergrijs zijn. Als je dan over templates heen gaat word deze zwart en komen Flash en HTMl in het donkergrijs als je daar dan weer met je muis overheen gaat dan worden deze zwart...

Edit: Alleen moet de link niet in een nieuw tablad worden geopend...

Laatst bewerkt:
Je mag gerust de code van mijn server nemen en er verder mee experimenteren.
Die laat ik nog staan tot maandag!
Voor vandaag zit het er op voor mij.
suc6
Mvg
defietser

Laatst bewerkt:
Erg bedankt, ik zal er eens mee gaan expirimenteren..

Als iemand andere iedeen heeft, wil ik die graag horen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan