secondary logon service toevoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdkruk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Hallo,

Ik heb een "getweakde" versie van xp geinstalleerd die lekker snel is maar tevens een aantal services mist.
Voor de installatie van "holdemmanager" moet ik een sql database installeren en dan loop ik tegen een melding aan dat de "secondary logon service" ontbreekt.

Let wel! Het is niet een kwestie van aan zetten/starten van de service! De service is in z'n geheel niet te vinden binnen het services.msc overzicht!?

Kent iemand een "workaround" of een manier om zo'n service alsnog toe te voegen?

Alvast bedankt!

Het enige wat je misschien kan proberen, is de windows cd in de pc (een niet getweakte windows versie dan wel) en dan Start- Uitvoeren - sfc/ scannow .
Als dat niet helpt, zal toch de enige manier zijn van een gewone complete Windows te installeren.
ikzelf gebruik ook een lite versie, die ikzelf zo gemaakt heb met NLite, maar ik ben sterk aan het overwegen van toch terug een complete XP versie te installeren, want ik zit ook met bepaalde programma's die daardoor niet willen werken.

Je zou evt. hier kunnen kijken, maar ideaal is het allemaal niet.

Komt erop neer dat je 2 .reg bestanden importeert in de registry, en m.b.v. het sc.exe commando de service installeert.

Ook (misschien geheel of gedeeltelijk hetzelfde):
sc create seclogon binPath= "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs" start= auto DisplayName= "Seconday Logon"

Maak in ieder geval een herstelpunt (indien beschikbaar in jouw XP) danwel een backup-image indien je dat niet beschikbaar hebt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan