• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

seconden aftellen in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralphnag

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
66
ik wil graag dat er in een cel van 10 terug naar 0 geteld word bij het openen van het tabblad.

zodra iemand dat blad opent zal excel zelf het bestand afsluiten en ik wil graag de countdown dit visueel laten verduidelijken.

moet ik dit doen met een macro of met een formule in de cel?
en welke cel of formule?
met vriendelijke groet ralph
 
ja en nee
dit doet veel mee als ik nodig heb
wil gewoon in 1 cel een getal wat van bij het opeen van het blad van 10 terug telt naar 0 en dan evt opnieuw begint.
net zoals bij jou voorbeeld in a2 gebeurt alleen dan niet met alle andere dingen erom heen.
 
dus schrap het overbodige.
 
Volgens mij heb ik in de formulie die gebruikt word om het aftellen in cel a2 te laten starten dingen nodig die weer in cel a1 gebeuren.
Dit is mij te ingewikkeld om uit elkaar te halen. heb daar te weinig verstand van VB voor. doen het wel zonder aftellen op het scherm.

(@huijb, had hem in de verkeerde topic gezet, Sorry voor al het werk wat ik je bezorg)
 
Laatst bewerkt:
Is me toch gelukt.

de code tel de tijd in Pausetime terug in A1.
Na de ingestelde tijd sluit hij excel af zonder op te slaan.


Code:
Sub Auto_Open()
Dim pausetime As Single
Dim start As Single
Dim finish As Single
Dim totaltime As Single

pausetime = 10 ' Duur in sec.
start = Timer ' Start de timer.

Do While Timer < start + pausetime
DoEvents ' Yield to other processes.
Sheets(1).Range("A1").Value = _
Format(pausetime + (start - Timer), "##")
Loop

finish = Timer ' Eind tijd.
totaltime = finish - start
Cells(1, 1) = ""


'afsluiten na 10 sec.
 
    Application.Run "afsluiten_zonder_opslaan"
End Sub


Ik hoopte door het in sub Auto_open() te zetten en die op te slaan in blad2 ipv in Module1 dat deze macro zelf starte als je de pagina opende.
Maar dat wil nog niet. als iemand weet wat ik daar verkeerd doe. hoor ik het graag.
 
bedoel je dit misschien?

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()

End Sub
 
ja VenA dat bedoelde ik.
Als ik nu van uit een ander tabblad naar dit blad ga dan werkt het.

Maar als ik het bestand open en ik kom gelijk op het werkblad dan start hij de countdown niet.
En dit is eigenlijk de bedoeling kom ik nu achter, alleen heb ik dat niet zo beschreven.
ik ben vamelijk aan het testen geweest en kom er ook achter dat het zo helemaal niet werkt met de andere macro`s.

Ik moet blijkbaar iets hebben wat de macro start als ik het bestand open als het opgeslagen is op het tabblad met de countdown. maar het mag de macro niet starten als ik vanuit een ander tabblad dit tabblad open.

ik heb Private Sub Workbook_Open()geprobeerd maar dat werkt alleen als ik het in thswoorkbook zet en dan doet hij het op elk tabblad
 
Laatst bewerkt:
ik maak hier een andere vraag van. bedankt voor de countdown dat werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan