• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

seconden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mancini

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
hallo allemaal

ik ben nieuw op het forum en heb een klein probleempje met excel

Ik heb een kolom met seconden die ik zou moeten optellen, tot daar alles ok
Als de waarde van de seconden in de kolom kleiner is dan 3600 moet het in de kolom ernaast de waarde NUL weergeven

dus in kolom A heb ik een omschrijving BV 1 & 2
In kolom B staan alle seconden, maar die lopen gewoon door

ik zou dus in kolom C een nul moeten krijgen als de som van de seconden van onderdeel 1 kleiner zijn dan 3600 maar eens die 3600 seconden opgeteld zijn moeten de seconden van onderdeel 1 die daar nog onderstaan gewoon een andere waarde weergeven

ik weet dat het ingewikkeld is om uit te leggen en ik hoop dat iemand mij zal kunnen helpen

groetjes

photo

ik kan dit bestand niet openkrijgen

of moet ik daar iets anders mee doen

Voor het geval dat het niet lukt, ik heb het bestandje tijdelijk even op een webruimte gezet.
Klik hier

Laatst bewerkt:
dank je wel voor hrt antwoord maar het is niet helemaal wat ik zoek

In A staan BV telefoonnummer en in B staan de seconden die ze hebben gebeld

Ik zou per tel nummer de som willen hebben tot 3600 seconden, dus de formule moet tellen van cel B1 tot wanneer het totaal van 3600 bereikt is en moet dan de waarde nul geven

hopelijk is dit iets duidelijker want ik weet niet hoe je zo een bestand moet toevoegen op het forum

groetjes

Om een bestand toe te voegen op het forum, moet je het eerst even inpakken met bijvoorbeeld winrar. Zie eerder geplaatste link.

Dit maakt het zoeken naar een oplossing wel wat duidelijker

ik heb hier spijtig genoeg geen rechten op deze PC dus ik kan hier niets installeren

Dus als ik het goed begrijp, zet je in bijvoorbeeld A1 een telefoonnummer
En in B1 pas je handmatig telkens het aantal seconden aan tot 3600 seconden
Dan zou je in C1 een uitkomst moeten krijgen van 0

Dit maak ik uit je vraag op.

De seconden staan al in deze kolom

de cijfers komen van een factuur dus die staan er al

de optelling zou automatisch moeten gebeuren zodat ik dit niet meer handmatig moet optellen want sommige facturen bevatten soms wel honderd tel nummers

met de file van Paul ben ik echt wel al een hele stap verder

dank je wel Paul, daarmee zal ik toch wel al een heel aantal minuten besparen

Allemaal dank voor de hulp

:thumb: UP to all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan