sectie-einde op vaste positie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Es1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Es1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Hallo,
Wie kan mij helpen? Ik probeer een sjabloon te maken in word, waarbij onder andere de marges op de voorpagina anders zijn dan op de rest van de pagina's. Ik weet dat dit met sectie-einden kan, maar mijn sectie-einde verschuift steeds met de tekst mee.
Omdat het een sjabloon betreft moeten mensen zelf nieuwe tekst kunnen typen, of plakken, zonder dat het sectie-einde dan mee verschuift.

Oftewel, is het mogelijk een sectie-einde op een vaste positie in een document te plaatsen?
(kop-en voettekst kan niet, of in een tekstvak of iets dergelijks, lukt niet)
Of een andere oplossing natuurlijk...

Ik werk in Word 2007.
Alvast dank!

Vast afbreekpunt

Wat ik zou doen:

Op het eerste blad dat moet afwijken een tekstvak zetten dat de hele pagina opvult,
de tekstterugloop ervan in tekstregel kiezen.
Daarna, vlak achter, vlak na, buiten dat tekstvak: Hard pagina-einde of via tabblad Paginaindeling / Eindemarkering / sectie-einde Volgende pagina.
Op die manier heeft iedereen 1 bladzijde om te bewerken en begint de standaardopmaak vanaf pagina 2.

Natuurlijk: alles hangt af van wat er op dat eerste blad moet komen.

Laatst bewerkt:
In plaats van een tekstvak een tabel van 1 bij 1 met vaste hoogte en breedte op de eerste bladzijde

Ron

Dank! Ik had het inderdaad inmiddels opgelost met een tabel, maar zou het het liefst zonder doen. Ik zal de andere optie ook uitproberen, eens kijken of het lukt.

Als de rand kleuren op wit zet dan ziet niemand dat het een tabel is

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan