Sectie- en pagina-einden absoluut aan pagina?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RidderGranol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hi iedereen,

Ik ben bezig met in Word 2007 een dotx template te maken. Alles verloop goed, echter zit in nog met een probleempje. Ik heb dummytekst in mijn template geplaatst en op enkele plekken kolommen, sectie-einden en pagina-einden aangemaakt. Alleen als ik de dummyteksten weghaal, zijn ook mijn sectie- en pagina-einden verdwenen.

Bestaat er de mogelijkheid om sectie- en pagina-einden absoluut t.o.v. de pagina te plaatsen, in plaats van relatief t.o.v. de tekst zoals dat nu gebeurt?

Voor de duidelijkheid; het moet een template worden waarbij de eerste pagina opmaak A heeft, en de vervolgpagina's opmaak B.

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Je kunt bij de opmaak van de sectie opgeven dat de eerste pagina anders moet zijn dan de vervolgpagina's. Als je die optie selecteert, je pagina's opmaakt zoals je ze wilt hebben, opslaat, overtollige pagina's verwijdert en de sjabloon weer opslaat, zitten de instellingen nog steeds in je sjabloon.
Als je dus een nieuw docje maakt op basis van de sjabloon, moet de eerste pagina goed worden opgemaakt, en de vervolgpagina's ook.

Als ik in Word probeer de opmaak van een sectie te veranderen kan ik alleen aangeven dat de kop- en voetteksten op de vervolgpagina's verschillend moeten zijn. Zie:

31105136.jpg

Om het geheel wat duidelijker te maken, heb ik mijn idee even geïllustreerd:

paginaindeling.jpg

Zoals je ziet, is de kolom voor de 'gewone' tekst op de tweede pagina smaller dan op de eerste. Het lukt me wel om met secties deze tweede pagina zo op te maken, maar als ik dan de dummytekst weg haal, zijn de opmaakregels weer verdwenen. Als ik dan in de eerste pagina begin te typen tot dat ik op de tweede pagina uit kom, heeft de kolom op de tweede pagina dezelfde breedte als de kolom op de eerste pagina.

Enig idee wat ik precies fout doe?

Met de kop- en voetteksten gaat trouwens alles wel goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan