Secundaire HDD gaat in "slaapstand".

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedemiddag heren, dames,

Een paar maanden geleden won ik in de Helpmij prijsvraag een SSD. Ik had het geluk dat m'n laptop nog een vrij HDD slot had en heb 'm dus direct ingebouwd. Ding bevalt fantastisch, maar er is één nadeel. M'n oude schijf (een WD5000BPVT) gebruik ik nu als secundaire (data)schijf en die gaat steeds in een soort "slaapstand". Iedere keer als ik dan toegang tot de schrijf wil (zowel lezen als schrijven), duurt het gewoon 2 seconden voor het ding op toeren is en ik er iets mee kan.

Is er een manier om dit te voorkomen? Ik heb reeds bij de energie-instellingen gekeken en ingesteld dat de HDD nooit in slaapstand mag gaan, maar dat wil gewoon niet helpen.

Tips zijn erg welkom!

Even voor de duidelijkheid: zoals je kunt zien in het plaatje hieronder, heb je daar de tijd naar, zeg voor het gemak, 1200 minuten (=20 uur) gezet?
Naamloos.jpg

quietHDD gedownload? Dit helpt bij mij met de Load/Unload Cycle counts op de Seagate momentus schijf. Geen idee of dit helpt met de Shutdown geval.

Ik draai op dit moment hdparm, dat lijkt te werken, maar dat weet ik nog niet zeker. Als het niet blijkt te werken, ga ik quietHDD proberen! Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan