Secure-Soft Bot: server.exe en persistance.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harbosma

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
5
Ik hoop dat ik dit zo in het goede forumgedeelte geplaatst heb. Zo niet, dan graag even verplaatsen.

Ok�, hier gaan we. Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen uiteen te zetten.

Ten eerste: de bewuste pc is een Windows XP Professional machine met een Intel Pentium ??? processor van om en nabij de 2.6 GHz met 512 MB geheugen (ben vergeten de exacte specificaties op te schrijven en ik heb de pc ook niet bij de hand).

Ik ben momenteel een paar oude pc's voor een dagbesteding aan het gereedmaken voor wat simpel kantoorwerk en een paar lichte spelletjes. Op ��n van de pc's heb ik geconstateerd dat alles nogal traag werk. Nu zie ik (via taakbeheer) dat het proces 'server.exe' 100 procent van de processor opeist. Na het opstarten doet persistance.exe eerst ook even met het feestje mee.
Ik heb thuis Malwarebytes Anti Malware op een stickje gezet en meegenomen. Hiermee heb ik de pc gescand. Deze heeft inderdaad deze services ge�dentificeerd als een trojan. En nu komt de naam Secure-Soft Bot naar boven (alleen de naam al...)

Locatie:
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Local Settings\

Ook in het register is een verwijzing gevonden. (Ik heb alles haarfijn opgeschreven, maar laat ik dit nu net hebben laten liggen. :(


Ik heb MBAM dit laten verwijderen en de pc opnieuw opgestart. Maar helaas is het gewoon weer teruggekomen. Nu heb ik in de veilige modus opnieuw een scan uit laten voeren, trojan verwijderd en opnieuw opgestart. Weer laten scannen en weer opnieuw opstarten (weer in veilige modus). Nu heb ik AVG TuneUp ook ge�nstalleerd en een scan laten uitvoeren. Deze trof een aantal problemen aan in het register (ook m.b.t. Secure-Soft Bot en server.exe en persistance.exe). Hij is een erg lange tijd bezig geweest met herstellen.
Nu had ik geen tijd meer om verder te kijken, dus heb de pc uitgezet. Ik heb echter een donkergrijs vermoeden dat het niks heeft geholpen...

Morgen nog even proberen met SuperAntiSpyware.

Wellicht heeft er iemand ervaring met deze trojan, en die mij misschien tips kan geven hoe dit te verwijderen?


Groet van Harry
 
Laatst bewerkt:
Harmen,

Het lijkt mij het verstandigste om de schijf te formateren en XP Professional + Service pack en updates opnieuw te installeren.

Misschien wel handig om eerst even de Windows productcode op te zoeken wanneer die niet op een sticker op de PC te vinden is.
 
Bedankt, ik zal het nog een keertje proberen. Wie weet. Ik heb verder al van alles geprobeerd, maar het is erg hardnekkig. Als het niet gaat werken, dan ga ik denk ik toch maar formatteren en de hele mikmak er opnieuw opzetten.

Nogmaals bedankt. Ik zal weer even een berichtje achterlaten met het resultaat.
 
Succes! Vanmiddag ben ik even met het programmaatje dat je me hebt getipt, en na een stuk of zes keer scannen en de pc opnieuw opstarten is het gelukt om deze irritante trojan er af te knikkeren. Veni, Vidi, Foetsie dus haha :D

Processorgebruik geeft nu weer 0% aan in taak beheer, heerlijk. :thumb: Heb voor de zekerheid nog een keer extra opnieuw opgestart, maar het lijkt echt definitief verholpen.

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan