Secure Zone van True Image verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een Image gemaakt van HD C en die geplaatst in een door True Image aangemaakte zogenaamde Secure Zone op een externe HD aangesloten via een USB poort. Nu heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd en wil ik overigens nog niet eens de hele Image terugzetten maar wel bepaalde onderdelen restoren. Echter vind ik de Secure Zone helemaal niet meer terug. De externe HD capaciteit staat aangegeven minus het deel van de Secure Zone, dus hij bestaat uiteraard nog wel maar is verborgen. Hoe kan ik hem weer zichtbaar maken????

Heb je de ext. HDD aangesloten tijden het booten ?

Heb je de ext. HDD aangesloten tijden het booten ?

Staat altijd aangesloten, maar je bedoelt waarschijnlijk tijdens nieuwe install van Vista en daarna ook True Image?
Maar dat neemt niet weg dat die Image en de Secure Zone niet zomaar verdwenen zijn ze moeten alleen zichtbaar worden gemaakt. Maar hoe??

Hoi !

Gewoon vanuit Acronis: kiezen voor Image terugzetten, dan wordt de Secure Zone vanzelf gevonden !

Of: opstarten van de Acronis-CD: zelfde verhaal !

Je ziet de partitie niet< anders zou die niet "Secure"zijn.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Gewoon vanuit Acronis: kiezen voor Image terugzetten, dan wordt de Secure Zone vanzelf gevonden !

Of: opstarten van de Acronis-CD: zelfde verhaal !

Je ziet de partitie niet< anders zou die niet "Secure"zijn.

Greetz,

Harry.

Dat is nu juist het probleem. Dat het een verborgen bestand is voor Windows dat kan ik nog begrijpen. Maar als je vanuit True Image hem niet meer ziet dan wordt het wat anders. Dus toen ik die image maakte in de Secure Zone en checkte zag je hem gewoon vanuit de True-Image setting. Maar hij is nu verdwenen na de herinstall (van Vista en True Image), dus ook vanuit een opgestarte True Image. Doetie het eindelijk goed krijgen we dit weer!!

Je hebt onder Tools, Manage ASZ, zie hem daar wel ? Is het geactiveerd ?
Zo ja, dan kun via Explore and Validate Backup archives de back-up laden in een virtuele CD-rom drive.

Hoi !

Tja, het probleem is natuurlijk dat je een nieuwe versie van Acronis hebt geinstalleerd !
Logisch: zo zou iedere Acronis-gebruiker jouw image kunnen terug zetten.
Gaat in principe alleen met de versie die 'm gemaakt heeft !

Heb ja bij de vorige geen boot-CD gemaakt ?

Daarmee zou het wel moeten lukken.

Greetz,

Harry.

Ik heb een Image gemaakt van HD C en die geplaatst in een door True Image aangemaakte zogenaamde Secure Zone op een externe HD aangesloten via een USB poort. Nu heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd en wil ik overigens nog niet eens de hele Image terugzetten maar wel bepaalde onderdelen restoren. Echter vind ik de Secure Zone helemaal niet meer terug. De externe HD capaciteit staat aangegeven minus het deel van de Secure Zone, dus hij bestaat uiteraard nog wel maar is verborgen. Hoe kan ik hem weer zichtbaar maken????

En de hele bedoeling van een back-up is dat je niet je OS opnieuw gaat installeren, maar bij problemen de back-up terug zet. ;)

En de hele bedoeling van een back-up is dat je niet je OS opnieuw gaat installeren, maar bij problemen de back-up terug zet. ;)

Harry, het is geen nieuwe versie maar dat mag niks uitmaken dan zou je met updates etc al je backup gegevens kwijtraken. Maar in mijn geval is het gewoon dezelfde versie. Als boze mannen dan al zelf aan de gang kunnen met True Image op mijn computer is niet relevant meer als ze al zover zijn gekomen dat ze hun gang kunnen gaan op mijn computer.

Ton52 terugzetten das inderdaad de bedoeling maar mijn probleem is juist dat ik hem niet meer kan vinden dus ook niet kan terugzetten.

Maar waar het ook aan mag liggen.... Die ruimte van Secure Zone op de aanhangende HD is nergens meer te vinden met of zonder te gebruiken Image erop, gewoon 75 gig weg, die moet sowieso weer boven tafel komen. In de hele help van True image kom ik er niks over tegen en via Googlen ook al niet.

Ton52 terugzetten das inderdaad de bedoeling maar mijn probleem is juist dat ik hem niet meer kan vinden dus ook niet kan terugzetten.
Maar waar het ook aan mag liggen....

Dit vertel jij ons: dat dus heel iets anders dan een back-up terug zetten. :confused:
Nu heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd en wil ik overigens nog niet eens de hele Image terugzetten maar wel bepaalde onderdelen restoren

Dit vertel jij ons: dat dus heel iets anders dan een back-up terug zetten. :confused:
Nu heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd en wil ik overigens nog niet eens de hele Image terugzetten maar wel bepaalde onderdelen restoren

Het gaat mij dus om; hoe maak ik die secure zone weer zichtbaar, wat ik dan met die Image doe is weer een volgende toestand maar dan heb ik en mijn Image en mijn schijfruimte weer terug en weet ik in het vervolg hoe ik het moet doen als het probleem zich weer voor zou doen.

ton52 dit is de vraag:

Echter vind ik de Secure Zone helemaal niet meer terug. De externe HD capaciteit staat aangegeven minus het deel van de Secure Zone, dus hij bestaat uiteraard nog wel maar is verborgen. Hoe kan ik hem weer zichtbaar maken????

Je hebt onder Tools, Manage ASZ, zie hem daar wel ? Is het geactiveerd ?
Zo ja, dan kun via Explore and Validate Backup archives de back-up laden in een virtuele CD-rom drive.

Ik zie hem wel staan als balk in het Disk Selection scherm, als unallocated, voor het overige zie ik nergens iets bruikbaars, of wat er op lijkt.

Wat gebeurd er als je 'onder tools' klikt op Manage Acronis Secure Zone ?

Hoi !

(Zucht)...@T.S.: Wat maak je alles weer ingewikkeld !

Wat is normaliter de gang van zaken ?

Je installeert een OS, installeert alles drivers, update's etc. etc.

Als alles naar je zin is maak je een image op een extern medium.

Evt. zorg je ervoor dat die automatisch up-to-date blijft.

Heb je ooit problemen met dat OS, zet je de image terug en klaar-is-kees.

Kun je niet meer opstarten, boot je van de gemaakte CD en zet de image terug.

Ik heb dit tientallen malen gedaan en er nooit problemen mee gehad, noch met Ghost, noch met True Image !

Nu heb jij. i.p.v. de image terug te zetten, een nieuwe install uitgevoerd !

Waarom maak je dan een image ???

Ik meen nu te begrijpen dat je de begrippen back-up en image door elkaar haalt.

Wat jij nu wilt heb ik nooit geprobeerd en ik ga dat ook niet doen, want daarvoor maak ik evt. back-ups.

Je kunt het proberen zoals @Ton52 aan geeft of vanaf de gemaakte CD, maar of het lukt ???

Probeer volgende keer een image te gebruiken waarvoor die bedoelt is, en gebruik anders een back-up, dan vermijdt je dit soort problemen.

Succes,

Harry.

Harry Harry toch, het gaat niet om backups of images of wat dies meer zij. Ik weet echt wel waar ik over praat. Het gaat om het feit dat ik die image/backup, doet er allemaal niet toe wat ik er mee wil of moet, gewoon niet meer terug kan vinden!!! Ik haal helemaal niets door elkaar, ik kan alleen de Secure Zone niet meer terug vinden. Daarom zet ik die Image niet terug want ik kan hem niet vinden. Maar het feit dat ik het sowieso al niet zou doen, ik bedoel de gehele image tergzetten, is dat ik Vista er elke keer clean wil opzetten omdat ik zoals je inmiddels wel zult weten steeds weer de zeik in ga met incompatibele elementen die de werking van Vista aantasten cq belemmeren. En voordat je gaat zeggen je moet niet maar van alles proberen want dan vraag je om moeilijkgheden zeg ik dat weet ik ook wel. Mijn zakelijke pc's laat ik dan ook met rust een Laptop met Vista loopt gewoon goed met de reguliere progs erop en verder rommel ik er niet mee en mijn praktijk computer zal nog lang op Vista moeten wachten gezien de vele problemen dat zo'n nieuw OS met zich mee kan brengen. Dus deze computer moet het ontgelden en dan valt het mij op dat het nog lang niet op rolletjes loopt en dat zal nog wel een jaartje duren.

En om op de vraag terug te komen. Die luidt!!

Hoe kan ik de verdwenen Secure Zone weer terug vinden. A: ik wil weten hoe dat zo maar kan. B: ik wil weten hoe je hem weer zichtbaar kan maken. Die image terug is mooi meegenomen maar ik heb back-ups genoeg voor de kritische dingetjes om die Image eventueel te laten schieten, primair wil ik dus weten hoe kan ik weer bij de Secure Zone komen. Als dat niet regulier lukt zou ik om die schijfruimte weer terug te krijgen iets met Partition Magic kunnen rommelen. Partitie verwijderen, als ik hem daar al in kan zien.

En Harry, in principe maak ik een Image als ik alles goed voorelkaar heb, de belangrijkste dingen erop etc, zodat je dan inderdaad het hele zakie in een keer weer terug kan zetten als je in de problemen komt. Maar zoals je weet heb ik een tijd zitten klooien met corrupt archives in true image zodat dat hele terugzetten sowieso niet lukte, maar dan kan je altijd nog wel in de image komen en belangrijke delen eruit vissen. Dan is het een soort back-up geworden waar die oorspronkelijk niet voor was bedoeld. Verder heb ik back-ups te over, door schade en schande wijs geworden. En ik heb ruimte genoeg. Dat het lijkt of bij mij de schroevies los zitten heeft echt alleen maar met Vista te maken en zijn incompatibiliteits problemen met volgens mij wel heel veel progs en hardware en dat valt me een beetje tegen en vandaar al die vragen. Maar over een jaar hebben we daar geen last meer van.

Hoi !

Dat is dus precies wat ik bedoel !

Van een PC waarmee je experimenteert maak je dus een image !

Loopt er dan wat fout: niets aan de hand: image terugzetten en je kunt wat anders testen !

Waarom je dan een clean install nodig hebt met alle ellende vandien kun je mij dus niet uitleggen.

Maar doe het in het vervolg s.v.p. wel zo, bespaar je jezelf een hoop ellende !

Behoudens de gegeven oplossingen van @Ton52 en mezelf heb ik geen oplossing voor je vraag.

Ben bang dat het op killdisk uit zal draaien.

Sterkte !

Harry.

Harry we praten langs elkaar heen, maar het is allemaal een beetje ingewikkelder maar de teksten zijn al zo lang en zo belangrijk is het ook weer niet. Wel bedankt voor je geduld en meedenken.

Maat inmiddels probleem opgelost. Heb domweg een nieuwe secure zone aangemaakt. Die gaf een mogelijke grootte aan waar de verdwenen ruimte ook in moest zitten gezien het aantal gigs dat mogelijk gebruikt kon worden voor de nieuwe zone. Deze nieuwe zone aangemaakt en daarna verwijderd en zie daar de HD was weer compleet. Maar neemt niet weg dat er zomaar een complete image in lucht is opgegaan.

Ik moet zeggen dat ik die aanhangende HD niet helemaal vertrouw, met volume op fouten controleren, altijd gigantisch raak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan