Security Analysis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vakkieoc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Beste forumleden,

Sinds een ruime week had/heb ik last van de Antimalwaredoctor. Zoals aangegeven op meerdere websites moet je daarvoor 'Malwarebytes' Anti-malware voor gebruiken. Dit heb ik gedaan en hij leek dan ook weg te zijn.

Echter kan ik geen enkele zoekmachine meer gebruiken. Zodra ik bijvoorbeeld: Helpmij.nl in voer en klik op de link dan laadt hij de pagina niet en gaat gelijk security analysis starten.
virus1.jpg

Ik heb daarnaast ook Mcafee laten draaien, maar ondanks dat enkele geinfecteerde objecten heeft verwijderd blijft dit fenomeen bestaan.

Ik kan daarnaast wel gewoon surfen op internet. Hopelijk weet iemand het antwoord om dit ongedaan te maken.

Scannen met SuperAntiSpyware

- Download het installatiebestand SuperAntiSpyware (SAS) van http://www.superantispyware.com/
- Installeer het programma (Als er om toestemming gevraagd wordt door Windows of een ander programma om de installatie te starten, dan geef je die toestemming.)
Kies Engels als default-language.
Klik hierna op Next.
Laat SAS zoeken voor nieuwe updates en definitie-updates, en laat hem alles downloaden en installeren (dit kan even duren).
Klik na het updaten op Volgende.
Geef in het volgende scherm geen e-mail en klik zonder iets in te vullen op Volgende.
Zet een vinkje bij Automatically check for program and definition updates (als het goed is, is dat al aangevinkt), en klik daarna op Volgende.
Zet/laat een vinkje bij Send a diagnostic report to our research center, en lik op Volgende.
Nu wordt het diagnostische rapport verzonden, daarna is de installatie klaar en klik je op Voltooien.
(Kies bij Homepage NOT PROTECT)

- Klik op Scan your computer en doe een Perform Complete Scan.
- Verwijder daarna de virussen door alle virussen aan te klikken op Next/Remove te klikken.

Dat heb ik ook gedaan. Het leek weg, omdat Google het weer deed. Nu probeerde ik via google weer een website te openen, maar nu zit het er weer...

Iemand nog suggesties..??

Nope, helaas zal het dan erop neer komen dat je naar Nucia moet gaan, en daar een HJT log moet posten. Als dit, met Mbam al moeilijk verwijdert word, zal het met HJT wel lukken.

Hier meer informatie over HJT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan