Security Center Virus en computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryeka

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Hallo,

Sinds gister heb ik een virus opgelopen, dat doet alsof het het beveiligingscentrum van mijn computer is. Hij geeft dus een soort gelijk meldingen als Windows zelf doet (wel in het engels, terwijl mijn computer in het nederlands staat) en zegt steeds dat er geen anti-virus programma aanstaat en geeft nep virusmeldingen. Daarbij staan er twee icoontjes in mijn taakbalk, die precies lijken op die van Windows.

Dit virus had ik al een keer eerder gehad, toen heb ik het verwijderd met Malwarebytes' Anti-malware. Dit wilde ik nu weer doen, maar dat programma reageerde niet. Ik klikte op de snelkoppeling, maar er gebeurde niks. Vervolgens wilde ik Spybot gebruiken, maar die reageerde ook niet. Ccleaner reageerde wel, die heb ik gebruikt, ook al loste dat niks op. Vervolgens vond ik op internet dat ik mijn computer in veilige modus kon opstarten, om te kijken of Malwarebytes' dan wel werkte. Dit probeerde ik, door via uitvoeren, msconfig, het vakje /safeboot aan te vinken bij boot.ini.

Toen kreeg ik het volgende probleem: de computer kwam in een soort loop terecht. Hij zei dat ie niet meer kon opstarten volgens de huidige configuratie, en toen kon ik kiezen tussen opstarten in veilige modus, normaal of volgens laatste wel werkende instellingen. Alleen geen optie werkte, ik kwam steeds weer op dit scherm terug. Ik kon de loop niet doorbreken en het vakje /safeboot weer uitzetten, omdat ik niet meer in Windows kon komen.

Vervolgens heb ik op internet gezocht, en de volgende stappen ondernomen die ik vond:

Dit is eenvoudig te doen,door de fixntldr iso op te halen.

http://www.tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

Directe download:
http://www.tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Je weet hoe een iso te branden?Als "image",dus de iso niet uitpakken of slepen in het brandprogramma!

Start de PC met de cd erin op,je krijgt dan een 10-voudig keuzemenu te zien.

Op deze iso staan de opstartbestanden NTLDR,NTDETCT.COM en een Boot.ini.

De opstartbestanden op de hardeschijf worden nu genegeerd en je start dus op met de bestanden die op de iso staan.

Als je nu terug bent in Windows,kun je weer via msconfig het vinkje bij /Saveboot verwijderen

Kijk eens,of je wel de F8 optie op de ntldrfix iso kunt gebruiken.

Op deze manier kon ik de computer ook niet opstarten, want ik kreeg de volgende tekst te zien:

Windows kan niet worden gestart door een hardwareconfiguratieprobleem met de vaste schijf van de computer.

De geselecteerde opstartschijf kan niet worden gelezen. Controleer het opstartpad en de schijfhardware.

Raadpleeg de Windows-documentatie voor de configuratie van hardwareschijven en de naslaghandleidingen bij uw hardware voor meer informatie.

Toen heb ik op deze site, http://support.microsoft.com/kb/314477, gekeken wat ik moest doen. Ik heb eerst methode 3 geprobeerd, maar die werkte niet, want hij kon het bestand niet vinden. Vervolgens methode 2. Nu start de computer op, en vraagt hij eerst in welk besturingssysteem ik wil opstarten. Ik kan kiezen uit Windows XP Professional, en Microsoft Windows XP Professional, en ik kies steeds optie 1 (stond op de site dat dat moest).

Nu bleef de computer eerst hangen op het blauwe scherm met de de tekst 'Welkom', met zichtbare muis die kan bewegen. Na nog een keer opstarten kwam ik wel op het bureaublad, waar het bericht stond dat de computer in 'Diagnostische modus' was opgestart, maar vervolgens liep hij vast, ik kon nergens meer op klikken. Toen na weer opnieuw opstarten kon ik net iets meer doen, maar kwam direct de melding van dat virus weer terug en bleef vervolgens weer hangen. Momenteel hangt de computer weer op het blauwe scherm met de tekst 'Welkom'. Overigens maakt de computer een geluid als dat van een stofzuiger, en dat stopt zodra hij vastloopt.

Het lijkt me verstandiger dat iemand met verstand van zake mij probeert te helpen, dan dat ik zelf verder ga met klunsen, want het wordt er niet veel beter van. Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) hier.
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
  • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.
Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord.
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.
Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

:thumb:

Dit wilde ik al proberen, maar ik krijg de kans niet om dit programma op te starten. Hij loopt namelijk al vast voor ik ook maar iets kan doen. Is er niet iets dat ik met de repareerfunctie kan doen als ik opstart vanaf de Windows CD?

Probeer dit eens :

1. Voer deze stappen uit op een andere, schone pc:

Download het Avira AntiVir Rescue System en sla deze op je bureaublad op.

• Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

2. Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

• Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC. Start die PC opnieuw op.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if the cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

:thumb:

Alle stappen gevolgd. De computer zit nu weer in het loopje van de keuze tussen normaal opstarten, laatst bekende juiste configuratie en veilige modus. Als ik normaal opstarten doe, start ie vanzelf opnieuw op.

Start op met een Windows live cd en pas je boot.ini (?) aan op de C schijf.

Is er nog iemand die mij kan helpen? Het probleem is nog niet opgelost namelijk.

Ik wil best helpen, net als de rest, maar zoek eerst eens op Google ipv dat wij je handje moeten vasthouden.

Van zelf doen leer je namelijk meer dan dat het voorgekauwd word. :thumb:

Dat had ik al gedaan natuurlijk. De enige oplossing die ik tegen kwam, was om de harde schijf er uit te halen, en die als slave in een andere computer plaatsen om zo de boot.ini aan te kunnen passen. Ik weet alleen niet precies hoe dat moet. Ik heb een Dell Optiplex GX620 en ik heb de binnenkant al eens bekeken maar ik weet niet wat de harde schijf is, en of die dan wel in een andere computer thuis past. Omdat ik niet weet hoe dit moet, wilde ik dus weten of jullie niet nog een andere oplossing wisten.

Heb je gezocht op "live cd" ?

Lijkt me sterk, maar goed.

Een live cd is een Windows op cd. Als je hiermee opstart krijg je een Windows omgeving en kun je bijna zonder beperkingen alles op je C schijf doen.

Verwijder alle programma's die verdacht zijn en start dan je pc opnieuw op. Nu ga je gewoon weer naar je C toe en is het probleem (hopelijk) opgelost.

Excuus, ik dacht dat je daarmee de Windows installatie CD bedoelde.

Ik heb nu zo´n Windows Live CD gemaakt, met BartPE erop, zonder extra plugins. Als ik die draaide, kon ik wel Spybot opstarten, die overigens niks vond. Antivir werkte niet, en Malwarebytes ook niet. Ik denk eigenlijk dat de virussen eraf zijn. Maar het lukt me niet om de boot.ini aan te passen, want uitvoeren -> msconfig werkt ook niet. Hij blijft maar vast zitten in dat opstartloopje...

Formatteren lijkt me de meest juiste oplossing in dat geval.

Stel wel eerst je documenten en mail veilig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan