Security lekje in Outlook Express...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
Security lekje in Outlook Express

Http-equiv heeft een lekje in Microsoft Outlook Express ontdekt, waardoor kwaadaardige personen (bijvoorbeeld spammers en phisers) willekeurige content in de e-mail client kunnen laden. Het probleem is dat Outlook Express normaal voorkomt dat content van externe bronnen geladen wordt, maar door het maken van een "BASE HREF" met als doel "_top" is het mogelijk om Outlook Express als een browser te laten werken. Hierdoor kunnen spammers en anderen content- en spamfilters omzeilen als ze de gebruiker zover weten te krijgen om op de link te klikken. Het niet kritieke lekje (security bypass) is aanwezig in Outlook Express 6, maar ook andere versies zouden kwetsbaar kunnen zijn. Als oplossing wordt aangeraden om HTML e-mail te filteren. (Secunia) Bron: security.nl
 
En voor de mensen die het zat zijn met OE, en overwegen andere soft te gebruiken maar niet weten welke goede alternatieven er zijn, hier een aanrading tot nieuwe soft:

3 goed te gebruiken altenatieve email programma's voor OE die in sommige opzichten denk ik zelfs beter zijn en bovendien allen voldoen aan een hoog intuïtief gahalte:

  • mozilla thunderbird (ook in nederlands)
  • pocomail
  • foxmail (eveneens nederlandse versie te verkrijgen)

Welke de beste is weet ik niet, maar deze blijven mij elke keer weer opvallen.(in goede zin dan)

dus @all
grab your download, installeer eens een alernatief produkt en vergeet de problemen.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan