Security probleem in Internet Explorer

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb bij een kennis een vreemd probleem.
Telkens na enkele dagen, veranderen de beveiligingsinstellingen van IE zo, dat er geen beveiligde pagina's meer opgehaald kunnen worden, niet kan worden ingelogd op MSN en ook geen windows update kan worden gedaan.
Als ik controleer bij de INternet instellingen, dan staat alles goed. Ook het terugzetten van alle instellingen naar standaardwaarden lost het probleem niet op.

Ik zat zelf eerst aan een virus te denken. Maar een virusscanner gaf geen virus aan. Vorige week om helemaal zeker te zijn, win98se erafgehaald en weer opnieuw geinstalleerd, maar na een paar dagen weer hetzelfde probleem.

Het enige wat tot nu toe helpt is het steeds weer opnieuw installeren van Internet Explorer maar om dat elke 2 of 3 dagen te moeten doen is geen optie.
Ook het downloaden van alle updates van 98SE en zelfs het installeren van de nieuwste IE heeft niet geholpen.

De enige mogelijkheid die ik nog zie is dat er een bepaalde site bezocht wordt die dit soort trucs kan uithalen.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of heeft iemand een idee ?

Nico :)

raar!!

Hoi,

Als je de complete computer opnieuw hebt geïnstalleerd kunnen we er bijna al wel vanuit gaan dat het niet een software probleem is, dan zou het al bijna hardware moeten zijn. Maar dat kan ook niet die kan er niet voor zorgen dat je instellingen niet bewaard worden. Kun je misschien iets specifieker aangeven welke software je installeerd?

Ik weet namelijk dat er een setting in je register is die er voor zorgt dat er geen IE instellingen worden opgeslagen en 1'tje die ervoor zorgt dat er zelfs helemaal geen settings worden opgeslagen na het uitloggen / alsluiten van windows.
Ken je misschien poledit? (zit in power tools op Windows 98 cd..) daarmee kun je het ook instellen..

groet,
Cyp!.

Buick,

Probeer eens SpywareBlaster te installeren op die computer: http://www.wilderssecurity.net/spywareblaster.html

Als het niet de benodigde bescherming biedt, zit er altijd nog een optie op om een Snapshot te maken van je IE instellingen en deze later terug te zetten.

Je kunt ook nog even kijken naar zijn BHO's en de ActiveX-elementen in zijn Downloaded Program Files of daar iets verdachts tussen staat.
BHO's: http://www.spywareinfo.com/bhos/

Groetjes,

Pieter

Boxte, het enige wat geïnstalleerd is is win98, Download accelerator en MSN 5. Het verschijnsel treed ook niet direct op maar pas na een paar dagen, vandaar mijn verdenking naar een site of zo.

Pieter, ik had wel spybot eens geinstalleerd maar zal spywareblaster eens proberen.

Ik laat wel weten wat de resultaten zijn

Is goed, Buick.

Het gaat mij er vooral om dat je zo´n Snapshot kunt maken en als je dan later Restore snapshot kiest, krijg je de items te zien die sinds vorige keer veranderd zijn.
Misschien kun je daar dan iets uit halen.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan