• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Segmentatie onderzoek (juiste formule)

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Hoi!

Ik doe een segmentatie onderzoek.

Stel een auto verhuur bedrijf heeft 16 auto van 3 verschillende types, met elk een andere winst. Hoe bepaal ik in de bijlage de totale winst op segment 1 (zonder deze direct onder elkaar te zetten uiteraard). Is er een formule voor?

Alvast dank!!

Johan

Bijlagen

Winst op Type 1:
Code:
=som.als(c4:c19;"Type 1";d4: d19)

Gemiddelde winst op Type 1:
Code:
=som.als(c4:c19;"Type 1";d4: d19)/aantal.als(c4: c19;"Type 1")

Haal wel de spaties uit de formules.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor jullie hulp, maar het lukt niet (zie bijlage). Gebruik ik de verkeerde taal (mijn pc is Engels), want de spaties zijn weg :-(

Nogmaals bedank!

Bijlagen

Nogmaals bedankt!!

Weten jullie ook hoe ik kan zorgen dat de juiste prijs achter het juiste type auto komt?

:o

Bijlagen

Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds met mijn onderzoek bezig maar wil nu weten hoeveel auto's ik heb van elk type. Probeer is alleen dat ik in verschillende auto's een ander belang heb. Bijvoorbeeld 50% in drie auto's is 1.5 auto .......

weet iemand de formule?

Alvast dank!!!

Bijlagen

=SOM.ALS(C4:C19;"Type 1";D4: D19)

en

=E23/AANTAL.ALS(C4:C19;"Type 1")

Wigi

Thanks voor je antwoord maar met die percentages klopt volgens mij niet helemaal. Ik heb de berekening nu in excel gezet zonder formule, kan het ook met formule?

Bijlagen

Ik kwam zelf ook 4,25 uit gisterenavond, dus dat is toch ok?

het lukt mij niet om de formule werkend te krijgen (heb de spatie verwijderd), hij pakt kolom D niet :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan