Select All Function

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Goedenmorgen deze morgen,
Ik zit met de volgende 2 problemen.
Ik heb een form gemaakt en wanneer ik op selecteer alles klik dan selecteert hij alle checkboxes van dat form wat goed is. Nu heb ik verschillende forms in de pagina, in totaal 3.

Als ik bijvoorbeeld bij het 1ste form alles selecteer kan ik ook bij het andere form nog alles selecteren wat niet de bedoeling is. Het is de bedoeling dat ik maar 1 form per keer kan selecteren. Hoe doe ik dat?

Mijn volgende vraag is:
Hoe kan ik 1 functie maken voor de select optie. Ik heb nu dan drie functies; Select1All, Select2All, Select3All. Is het ook mogelijk om die functie in te korten?

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function SelectAll(){
count = document.form.elements.length;

for (i=0; i < count; i++) {
if(document.form.elements.checked == 1) {
document.form.elements.checked = 0;

} else {
document.form.elements.checked = 1;
}
}
}

</script>
De Selecteer Alles link is:
<a href="#SelectAll" OnClick="SelectAll()">

Alvast Bedankt

Niemand kan helpen?

Laatst bewerkt:
Kan je hier een link naar de pagina in kwestie neerzetten?
Zo kunnen we ons beter inbeelden wat fout loopt, en je ook beter helpen.

Greetz : Jer:cool:en.

Je kan een variabele gebruiken waarin je het nummer van het form waarop je alles geselecteerd hebt in bijhoud. Als er geen form geselecteerd is geef je die var waarde nul. Je kan dan op een ander form alles selecteren.
Als je de forms in volgorde moet kunnen selecteren kan je aan de hand van diezelfde of een andere var bepalen welk form er geselecteerd moet/mag worden. Je roept dan je SelectAll functie aan met als parameter de te selecteren formnaam. Die parameter gebruik je dan in je functie om het form aan te duiden.

Maar zoals Jeroen al aangaf, een linkje naar de eigenlijke pagina (of de broncode in bijlage) zou handig zijn om meer te weten...

PS. om een waarde 0 naar 1 en omgekeerd te veranderen kan je volgende code gebruiken:
Code:
document.form.elements[i].checked = (document.form.elements[i].checked -1) * -1
door 1 van de huidige waarde af te trekken wordt de waarde 0 of -1 na vermenigvuldiging met -1 wordt dat 0 of 1

vb
Code:
startwaarde 1:  1 - 1 = 0 * -1 = 0
startwaarde 0:  0 - 1 = -1 * -1 = 1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan