Select Case format aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
230
Hoi allemaal,

Ik heb een de volgende script:

SELECT CASE {Type parameter voor aantal}
CASE "1": Result = Format({Aantal (Aant )}, "#,##0" + + IIF({Type parameter voor aantal} = "3", "\%", ""))
CASE "2", "3": Result = Format({Aantal (Aant )}, "#,##0.00###" + IIF({Type parameter voor aantal} = "3", "\%", ""))
END SELECT

Deze berekent voor ons de salariscomponenten.

Case 1 is de eerste blok die hij nu afrond naar hele getallen. Ik zou graag willen weten of de script aangepast kan worden dat voor case 1 alleen regel 1 en 2 hele getallen moeten worden, maar regel 3 moet twee decimalen bevatten. Kan dit??

case.jpg
 
Kun je het document er niet beter bij doen? Dat kijkt een stuk handiger. Zo op het eerste gezicht kan het natuurlijk nooit goed gaan:

Code:
SELECT CASE [B][COLOR="#FF0000"]{Type parameter voor aantal}[/COLOR][/B]
[B][COLOR="#FF0000"]CASE "1"[/COLOR][/B]: Result = Format({Aantal (Aant )}, "#,##0" + + IIF([B][COLOR="#FF0000"]{Type parameter voor aantal} = "3"[/COLOR][/B], "\%", ""))
Je kijkt bij de invoer 1 of de invoer ook 3 is....
 
Kun je het document er niet beter bij doen? Dat kijkt een stuk handiger. Zo op het eerste gezicht kan het natuurlijk nooit goed gaan:

Code:
SELECT CASE [B][COLOR="#FF0000"]{Type parameter voor aantal}[/COLOR][/B]
[B][COLOR="#FF0000"]CASE "1"[/COLOR][/B]: Result = Format({Aantal (Aant )}, "#,##0" + + IIF([B][COLOR="#FF0000"]{Type parameter voor aantal} = "3"[/COLOR][/B], "\%", ""))
Je kijkt bij de invoer 1 of de invoer ook 3 is....

Kan ik niet want het komt uit een salarispakket. Die alleen deze rekenveld heeft. . Kan je het niet delen in regels die Case 1?
 
Weet je na 4 jaar HelpMij nog steeds niet dat je niet nodeloos moet quooten (En dat mijn berichtje veel beter te lezen is dan die quoot van jou?)? Foei :).
Maar leg eens uit (zonder te quooten dus) wat je nu bedoelt, want ik snap je niet. Een Select Case kijkt naar de waarde die je in hebt gevoerd. Als hij iets moet doen bij 1 of 3, gebruik je de schrijfwijze zoals je nu bij 2 en 3 hebt. Dan kun je daar weer een uitsplitsing maken op de waarden 1 en 3, zodat je daar alsnog 2 verschillende dingen kunt doen.
 
Hoi, tja ik probeer gewoon dingen uit.

case.jpg

Die Case script is gebasseerd op de eerste kolom.

Ik wil gewoon dat de script her volgende moet doen:

Van Case 1 moeten de eerste twee regels hele getallen worden, maar de laatste regel (overwerk) moet in twee decimalen zijn.

De andere Case 2 en 3 ongewijzigd....

Kan dit?
 
Bij salarisberekeningen zou ik niet 'zomaar dingen uitproberen'.
Laat dat aan profs over.
 
Hoi.

De gegevens die in Case 1 komen zijn puur getallen die ergens anders als zijn berekend.

Ik wil alleen dat ze in die Case 1 andere format krijgen meer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan