Select Case met combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunatic95

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Code:
Private Sub AfdelingKeuzelijst_AfterUpdate()

Select Case AfdelingKeuzelijst

Case "Algemene zaken & Veiligheid"
         HiddenboxAfdeling.Value = "1."

Case "Technische zaken"
         HiddenboxAfdeling.Value = "2."

Case "PR & Commerciële zaken"
         HiddenboxAfdeling.Value = "3."

End Select

End Sub

Ik heb een combobox met de naam AfdelingKeuzelijst, en die heeft drie mogelijkheden: Algemene zaken & Veiligheid, Technische zaken en PR & Commerciële zaken. In een verborgen tekstvak (HiddenboxAfdeling) wil ik waarden genereren op basis van de keuze in de combobox. Wat klopt er niet aan bovenstaande code? Er wordt namelijk geen waarde ingevoerd in het tekstvak.

Weinig van te zeggen. De code is namelijk correct. Dat kan maar 1 ding betekenen: de uitgelezen waarden komen niet overeen met de Case. En dan doet-ie niks. Je kunt er eens een Case Else bijzetten die een Msgbox geeft. Dan weet je dat zeker.
Overigens zie ik bij jou vaker de AfterUpdate actie. Ik gebruik de Click; die bevalt mij een stuk beter.

Ook als ik Case Else gebruik, komt er niks. Vreemd genoeg lukt het met keuzerondjes wel. Hoe dan ook, ik ga het nu anders oplossen. Aangezien men hier toch graag de afdelingscodes wil zien, gebruik ik die gewoon als kolom 1 in de combobox en de afdelingsnaam als kolom 2. De afdelingscode kan ik dan rechtstreeks in de tabel opslaan, dus ik heb dan geen verborgen tekstvak meer nodig als tussenstation. Bedankt voor het meedenken!

EDIT: Nee, dat gaat dus niet, dom van mij. Ik moet dit toch zien op te lossen. :evil:

Laatst bewerkt:
Je geeft nogal snel op :). Ik zou dus sowieso de Click gebruiken, en in de msgbox de gekozen waarde zetten. En met een stap procedure (eerste regel selecteren en op <F9> drukken) door de code lopen om te zien wat-ie doet. Bij de eerste tegenslag de optimale oplossing verlaten en met workarounds gaan werken levert je nooit een goede database op.

Potverdorie, het werkt! Heb een nieuwe combobox gemaakt, maar wel dezelfde code gebruikt. Bizar... :)

Als ik nu "Algemene zaken & Veiligheid" selecteer in de combobox, dan komt er inderdaad "1." in de tabel. Echter, als ik naar de volgende record ga, dan staat de combobox automatisch weer op "Algemene zaken & Veiligheid". Sluit ik dan het formulier en heropen ik het, dan is de combobox overal weer leeg. De waarde in de tabel blijft wel gewoon staan. Wat doe ik fout?

EDIT: Of het de juiste manier is weet ik niet, maar ik heb een extra kolom in de tabel gemaakt, waar de waarde van de combobox wordt opgeslagen. Het werkt nu in ieder geval naar behoren.

Laatst bewerkt:
Je keuzelijst is niet gekoppeld aan een veld. Dus wordt de keuzelijst niet leeggemaakt als je naar een ander record gaat. Overigens vraag ik me nu af of je niet heel erg overdreven ingewikkeld bezig bent.... Want als het alleen maar de bedoeling is om in een tekstvak een waarde te krijgen (1. etc) dan kun je daar net zo goed een keuzelijst van maken. Kan de andere helemaal weg.

Het is ook omslachtig, maar het gaat erom dat het gebruikersvriendelijk wordt. De personen die de gegevens moeten gaan invoeren willen de afdelingsnaam zien, terwijl degenen die de rapporten krijgen liever de afdelingscodes zien. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan