Hoi,
Ik heb een form, waarvan ik de gegevens naar een database wil schrijven.
De tekstvakken lees ik zo uit (voorbeeld):
Nu heb ik één van die tekstvakken vervangen voor een <select>-box met <option>'s..
Alleen, ik krijg die waarde van de geselecteerde option niet in mijn query..
Het ziet er zo uit:
Bovenstaande code werkt dus niet.
Ik ben echt géén held op het gebied van PHP, dus waarschijnlijk maak ik echt een domme fout. Kunnen jullie mij helpen?
Tom
Ik heb een form, waarvan ik de gegevens naar een database wil schrijven.
De tekstvakken lees ik zo uit (voorbeeld):
Code:
<p>
<label class="field" for="naam">Voornaam:</label>
<input type="text"
id="voornaam"
name="voornaam"
value="<?php echo isset($_SESSION['input']['voornaam']) ? $_SESSION['input']['voornaam'] : ''; ?>"
class="<?php echo (isset($_SESSION['errors']['voornaam']) && $_SESSION['errors']['voornaam'] == 'true') ? 'error' : ''; ?>"
/>
</p>
Nu heb ik één van die tekstvakken vervangen voor een <select>-box met <option>'s..
Alleen, ik krijg die waarde van de geselecteerde option niet in mijn query..
Het ziet er zo uit:
Code:
<p>
<label class="field" for="onderwerp">Service:</label>
<select
id="service"
name="service"
class="<?php echo (isset($_SESSION['errors']['service']) && $_SESSION['errors']['service'] == 'true') ? 'error' : ''; ?>"/>
<option value="<?php echo isset($_SESSION['input']['service']) ? $_SESSION['input']['service'] : ''; ?>">Anders</option>
<option value="<?php echo isset($_SESSION['input']['service']) ? $_SESSION['input']['service'] : ''; ?>">Hardwarematig</option>
<option value="<?php echo isset($_SESSION['input']['service']) ? $_SESSION['input']['service'] : ''; ?>">Softwarematig</option>
<option value="<?php echo isset($_SESSION['input']['service']) ? $_SESSION['input']['service'] : ''; ?>">Opschonen / Traagheid</option>
<option value="<?php echo isset($_SESSION['input']['service']) ? $_SESSION['input']['service'] : ''; ?>">Malware</option>
<option value="<?php echo isset($_SESSION['input']['service']) ? $_SESSION['input']['service'] : ''; ?>">Onbekend (zie bericht)</option>
</select>
</p>
Bovenstaande code werkt dus niet.
Ik ben echt géén held op het gebied van PHP, dus waarschijnlijk maak ik echt een domme fout. Kunnen jullie mij helpen?
Tom