• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost select sheet met vullen veld in dat sheet werkt opeens niet meer?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
In de programmacode van een CommandButton1 staat het volgende:

Private Sub CommandButton1_Click()

Dim veld1 As String
' om te kijken of string of variant nog uitmaakt 2 verschillende, is straks allemaal tekst
Dim veld2 As Variant
Dim veld3 As Variant

veld1 = Range("A1").Value
veld2 = Range("A2").Value
veld3 = Range("A3").Value

' dit als testje wat gewoon werkt....a1 verschijnt ook in c1 op het blad met de button
Range("c1").Value = veld1
Range("c2").Value = veld2
Range("c3").Value = veld3

Sheets("A").Select

Range("a1").Value = veld1
Range("a2").Value = veld2
Range("a3").Value = veld3

ActiveSheet.Range("A4").Select

End Sub

en op blad A blijven de velden A1, A2 en A3 gewoon helemaal leeg. Waarschijnlijk zie ik iets basaals over het hoofd maar zie het niet zelf. Wie weet wat ik verkeerd doe?

Groet,
Anton

Wij zien geen voorbeeld documentje.

Dat niet.
Wel dezelfde hobby.
Ik lust ook graag een biertje :p

Maak er eens dit van:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Range("C1") = Range("A1")
    Range("C2") = Range("A2")
    Range("C3") = Range("A3")

With Sheets("Bestand voor N")
        .Range("A1") = Range("A1")
        .Range("A2") = Range("A2")
        .Range("A3") = Range("A3")
        Application.Goto .Range("A4")
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
ja, dat werkt prima...thx....maar....waarom werken mijn eenvoudige regeltjes opeens niet meer in dit bestand terwijl dezelfde soort commando's in andere bestanden wel precies dat doen wat verwacht wordt? maw. waarom zijn mijn regeltjes fout?

Ook al doe je een Sheet.Select, bij een commandbutton op een werkblad blijf je binnen de context van het werkblad.

thx voor je antwoord maar hoe kan het dan dat bij een volgende sheets.select hij wel naar een ander werkblad gaat? zie het verschil niet....en in andere bestanden volgt hij wel de sheets.select?

Als je een sheet select hebt gedaan wordt dat uitgevoerd bij het verlaten van de Sub van de command button.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan