• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteer alleen cel met kleur en kopieer de gehele rij met de waarde van de cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pikeman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2017
Hallo,

Graag jullie hulp hierbij.

Ik ontvang regulier van een ander afdeling een bestand/overzicht waarbij de vreemde taal resultaten (met en zonder kleurachtergrond) van een vakonderdeel van studenten worden getoond. Er zijn 5 vakonderdelen (bijvoorbeeld schrijven, lezen, spreken) en het aantal kolommen is divers

Hoe selecteer ik alleen de resultaten met een kleur achtergrond en kopieer ik automatisch de gehele rij (dus alleen de rij met een celkleur) naar een ander blad. Ik dacht zelf per vakonderdeel een apart tabblad. Dit bestand (dus elk tabblad is een bestand) zal als importbestand gebruikt worden om de resultaten in een ander applicatie ingelezen te worden.

Het is een hels karwei dit allemaal handmatig uit te voeren en hoop dat ik het goed heb uitgelegd

Ik hoop op jullie snelle hulp

Groetnis

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In je voorbeeld heeft iedere rij wel een cel met een celkleur, dus bedoel je misschien alleen de cellen met een celkleur?

Als je snelle hulp wil dan kan je beter reageren op de reacties. Bedoel je zoiets?

Code:
Sub VenA()
  Dim r As Range, j As Long
  With Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
    For j = 2 To .Columns.Count
      Set r = Nothing
      .AutoFilter j, RGB(255, 255, 0), 8
      Set r = Union(.Columns(1), .Columns(j))
      If IsError(Evaluate("'" & .Cells(1, j) & "'!A1")) Then Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = .Cells(1, j)
      r.Copy Sheets(.Cells(1, j).Value).Cells(1)
      .AutoFilter
    Next j
  End With
End Sub

reactie

Dank voor de reactie.
Klopt wat je zegt. Het gaat alleen om de cellen met een celkleur achtergrond.
Desalniettemin ben ik eergisteren met macro's aan het klooien geweest (was voor mij een hele poos geleden) en ben in een ver gevorderd stadium. Ik krijg nu een foutmelding maar snap echt niet wat ik fout doe. Ik ben net van mijn werk en zal dit weekend een test bestand posten wat ik heb samengesteld, zodat het duidelijk is wat ik bedoel.
Wordt vervolg en nogmaals hartelijk dank voor de reacties.

Groetnis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan